Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیین اختتامیه این کنفرانس امشب با حضور بیش از 420 نفر از اندیشمندان جهان اسلام از بیش از 90 کشور جهان دقایقی پیش در سالن همایش‌های زرین هتل پارسیان آزادی در تهران آغاز شد.
 
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این کنفرانس پرداخت و گفت: در این اجتماع بزرگ حدود هزار شرکت کننده از اقشار مختلف حضور داشتند و با شرکت در جلسات مختلف این کنفرانس، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه افزود: برگزاری چهار کمیسیون تخصصی و بیش از 20 نشست با موضوعات مرتبط با مقاومت و وحدت اسلامی بخشی از دستاوردهای این کنفرانس است.
 
وی با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در این کنفرانس همانند کنفرانس‌های گذشته در عرصه اجرا نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: شخصیت‌های تاثیرگذار جهان اسلام در این کنفرانس حضور یافته و زمانی که به کشورهای خود باز می‌گردند می‌توانند در حوزه تقریب مذاهب اسلامی دستاوردهای بسیاری را رقم بزنند.
 
آیت الله اراکی در ادامه افزود: کنفرانس سی و سوم وحدت اسلامی یک جریان سازی گسترده بود که با همکاری مهمانان داخلی و خارج از کشر شکل گرفت تا بتوانیم به وحدت هرچه بیشتر در جهان اسلام دست یابیم و آن را گسترش دهیم.

شایان ذکر است، در ادامه این مراسم آیت‌الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس قوه قضاییه نیز سخنرانی کرد.
 
سخنرانی برخی از چهره‌های جهان اسلام، قرائت بیانیه پایانی، رونمایی از تابلو فرش مقاومت و رونمایی از سند جشم انداز مجمع تقریب در افق 1414 با حضور آیت الله رئیسی، از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین‌‌المللی وحدت اسلامی بود.
   
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا با حضور هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

دراین مراسم هاشم داداش پور با تشکر از همه دست اندرکاران و کارکنان سازمان امور دانشجویان به دلیل تلاش و همت عالی در انجام امور محوله گفت: بنده به عنوان متولی برگزاری این جشنواره از دانشگاه شهید بهشتی که بعنوان میزبان نقش خوبی را ایفا نمودند تشکر می‌کنم.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه بین الملل میتواند گفتمان سازی در راستای جذب دانشجویان بین المللی و جریان سازی جهت بین المللی شدن دانشگاه‌ها انجام دهد که خوشبختانه به سبب برگزاری جشنواره ها و رویداد های متعدد این کار تا حد ممکن به نتیجه مثبتی رسانده است.

داداش پور با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور نیاز است در فرآیند بین‌المللی شدن قرار گیرند، تصریح کرد: زمانی که صحبت از همکاری‌های بین‌المللی است، حضور دانشجویان بین المللی به عنوان یکی از رکن های اصلی بین المللی شدن تجلی پیدا می کند. یعنی اگر دانشجوی بین المللی در دانشگاهی حضور نداشته نباشد نمی‌توان انتظار داشت که دانشگاه چهره بین المللی بخود بگیرد. بنابراین اگر بخواهیم در حوزه مرجعیت علمی که نقشه راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گام برداریم باید به موضوع جمعیت دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه‌ها توجه و عنایت ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تحقق مرجعیت علمی است؛ افزود: وظیفه اصلی سازمان امور دانشجویان در راستای دست یابی به مرجعیت علمی، بین المللی سازی دانشگاه‌ها است و از سویی دیگر زبان فارسی باید زبان معیار شود بنابراین مرجعیت علمی پیش شرط این موضوع است.

داداش پور با بیان اینکه نمایشگاه جاذبه های تحصیل در ایران در مصلی تهران برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ جاذبه‌های تحصیل در ایران مهر ماه ۱۴۰۳در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که تمام کنش‌گران فعال در عرصه بین الملل دانشگاهی در آن حاضر خواهند بود.

وی تاکید کرد: تمام دانشگاه هایی که مجوز جذب دانشجوهای بین الملی را دارند اعم از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های آزاد یا موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.این اتفاق بزرگ نقطه عطفی برای جذب دانشجویان بین المللی در کشور می باشد تا بتوانیم به نقطه هدف در برنامه هفتم توسعه که جذب بیش از سیصد هزار دانشجوی بین الملل است دست یابیم .
در پایان از عوامل برگزار کننده سازمان امور دانشجویان، دکتر ابطحی و کارشناسان مدیریت همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 6087884

دیگر خبرها

  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب