Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلق ،مشاوره معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی و ویرانی بسیاری از خانه‌های روستایی که تعداد کثیری از هموطنان برای اسکان اظطراری به چادر پناه می‌برند، رعایت یکسری نکات ایمنی در چادر‌های اظطراری بسیار الزامی است ، چادرهایی که این روزها حکم چهار دیواری خانه آنها را دارد و با یک بی احتیاطی در آنها به قیمت جان افراد تمام شود
او افزود: بی شک یکی از خطرناکترین کار‌ها زمانیکه افراد در چادر هستند گرم نگه داشتن چادر است زیرا برخی از افراد بدلیل سرمای بیش از حد از اجاق‌های شعله دار گازی استفاده می کنند در حالیکه این گرمای زود گر به شدت خطرناک بوده و می‌تواند باعث اشتعال چادر و حتی منجر به مرگ افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کنترل بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده/ تنها دو نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستنداو افزود: اگر افراد مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی در چادر‌های خود هستند ، باید از برق کشی غیراستاندارد و یا استفاده از سیم‌های بدون روکش اجتناب کرده و همچنین از چراغ خوراک پزی و روشنایی دارای شعله جلوگیری شود و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از گسترده شدن آتش سوزی احتمالی یک ظرف آب یا سطل خاک یا ماسه در نزدیکی چادر قرار دهند و سعی شود از اجاق گاز‌های مسافرتی ، منقل و یا پیک نیک استفاده نشود زیرا می تواند مهلکی را برای یک خانواده در بر داشته باشد .
پخت و پز درون چادر ممنوع!
مشاوره معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی تصریح کرد: برخی از خانواده‌های بحران زده غذای مصرفی خود را تهیه می‌کنند، اما باید توجه داشته باشند این کار شاید در نگاه اول بسیار هوشمندانه و پسندیده باشد اما می تواند  پخت و پز درون چادر خطر آفرین باشد زیرا ممکن است با یک بی احتیاطیاجاق گاز درون چادر سقوط کرده و باعث آتش سوزی شود، از این رو توصیه می شود اگر قصد پخت و پز دارید حتما این کار را خارج از فضایداخلی چادر انجام دهید.
سیگار و قلیان درون چادر ممنوع!
مطلق یاد آور شد: به هیچ عنوان در داخل چادر از قلیان و یا سیگار استفاده نکنید. همان طور که میدانید ذغالی که برای استعمال قلیان استفاده میشود به راحتی میتواند چادرتان را شعله ور کند. البته سیگار روشن نیز برای شما میتواند یک تهدید جدی به حساب آید. از این رو اگر قصد استعمال سیگار و یا قلیان را دارید، این کار را در فضای بیرون از چادر انجام دهید تا خطری شما را تهدید نکند، البته کشیدن سیگار و قلیان درون چادر میتواند باعث آسیب دیدگی بیشتر ریه های شما و اطرافیانتان نیز شود؛ چرا که با تجمع دود درون چادر شما و کسانی که درون چادر هستند با حجم بیشتری از مواد سمی روبرو میشود و این دوز بالای مواد آلاینده آسیب بیشتری به شما وارد خواهد کرد. انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت زلزله وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاعات سبلان برفی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز و فردا با افزایش تندبادهای موقتی شاهد بارش برف در ارتفاعات سبلان خواهیم بود. - اخبار استانها -

مجید کوهی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی شماره سه در اردبیل اظهار داشت: با توصیف پدیده های مورد انتظار فعالیت سامانه بارشی در اردبیل از بعدازظهر دوشنبه 17 اردیبهشت آغاز و تا اواخر وقت چهارشنبه 19 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در اردبیل از وزش تندبادهای موقتی و بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق در مناطق مختلف اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات سبلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و گفت: بر اثر مخاطرات جوی در اردبیل آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه ها، لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی پیش بینی می شود.

کوهی با توصیه به شهروندان در راستای اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تصریح کرد: با اطلاع رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع امیدواریم شاهد خسارات در این ایام نباشیم.

وی توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور پیشگیری از خسارت را یادآور شد و بیان کرد: احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات در روز دوشنبه تا چهارشنبه ضروری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم