Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:04:55 GMT

۳۸ درصد هزینه سلامت مردم صرف دارو می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۴۲۳

۳۸ درصد هزینه سلامت مردم صرف دارو می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی، روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، افزود: نظام‌های سلامت دنیا اهداف چهارگانه‌ای دارند که سازمان انتقال خون نیز مانند هر یک از اجزای نظام سلامت باید این اهداف را دنبال کند. هدف اول نظام‌های سلامت به دست آوردن سلامت در دوران حیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ۴۰ سال گذشته، ربع قرن به سن امید به زندگی ایرانی ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه البته میزان امید به زندگی سالم ایرانی ها ۱۰ سال از میزان امید به زندگی کلی عقب‌تر است، ادامه داد: هدف دوم نظام‌های سلامت محافظت مالی از مردم در مقابل مخاطرات ناشی از بیماری‌هاست. در همه جای دنیا درمان بیماری‌ها گران است و بر همین اساس نظام‌های سلامت بررسی می‌کنند که چگونه از مردم محافظت مالی کنند تا بیماران دچار هزینه‌های کمرشکن و فقرزای سلامت نشوند.

حریرچی با بیان اینکه در حوزه دارو تا حدود ۱۵ سال پیش پرداخت از جیب مردم ۱۷ درصد بوده است، گفت: این در حالی است که اکنون این میزان به ۳۸ درصد رسیده است. این موضوع به معنای آن است که مردم از هزینه‌های دیگر زندگی زده‌اند و آن را به دارو اختصاص داده‌اند. در سال ۹۱ داروهای کموتراپی با مشکل تهیه می‌شد، اما در این زمینه کمبودی نداشتیم و نسخه‌ها تامین می‌شدند. اما در مقابل با کمبود ویتامین‌های آ، دی و قطره آهن در مراکز بهداشتی مواجه بودیم، به طوری که ۵۰ درصد مراکز بهداشت این ویتامین‌ها را نداشتند. دلیل این موضوع این بود که سود داروهای کموتراپی معقول بود و شرکت‌ها پیگیر تامین آن بودند، اما کسی به سمت تولید داروهای ارزان نمی‌رفت. بنابراین باید به این مسایل توجه کنیم و استانداردهایمان را به درستی تعیین کنیم.

وی ادامه داد: هدف سوم نظام‌های سلامت بحث رضایتمندی مردم و پاسخ به نیازهای بهداشتی و درمانی آنهاست. باید بسنجیم کسانی که به سیستم ما مراجعه می‌کنند چقدر از خدماتی که دریافت می‌کنند راضی هستند. در عین حال هدف چهارم نظام‌های سلامت بحث کارآیی است؛ یکی از اقدامات خوب اخیر در سازمان انتقال خون این است که با شرکت‌ها قرارداد بسته تا از تجهیزات آنها استفاده کند و دیگر دستگاه‌های جدید خریداری نکند. در عین حال بعد از همه این موارد باید بحث عدالت را هم در نظر بگیریم.

کد خبر 4774499 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج حریرچی وزارت بهداشت انتقال خون دیابت سرطان وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داروسازی آلودگی هوا افسردگی ارتودنسی سازمان بیمه سلامت دارو درمان ناباروری ریسک بیماری قلبی موسسه محک چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899595

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت