Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به افزایش قیمت بنزین در صفحه توئیترش می‌نویسد:‌ «از منظر دیگری هم بنگریم: بنزین فقط کالای اقتصادی نیست که حتما ارزان باشد. با مصرف بالای بنزین که عامل اصلی آلودگی و رشد انواع سرطان است، خود و نسل آینده را در معرض مرگ تدریجی قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی می‌افزاید: «الان جزو ۱۰ کشور آلوده کننده دنیا هستیم. همگام با دیگر مردم جهان برای حفظ محیط زیست بپاخیزیم.»

بعیدی‌نژاد در پاسخ به یک کاربر توئیتر مبنی بر اینکه «کاهش مصرف بنزین با هدف کمک به محیط‌ زیست باید «انتخاب آگاهانه‌» مردم باشد» خاطرنشان می‌کند: «هیچگاه این «انتخاب‌های آگاهانه» بدون هزینه به دست نمی‌آید. چند سال است با لیتری هزار تومان بنزین که با آن یک آبنبات و آدامس هم نمی‌دهند، خودمان و نسل آینده را دچار مرگ تدریجی کرده‌ایم. بنزین ارزان باعث شده خانواده‌ها به اتومبیل دوم و سوم روی آورده‌اند. خیابان‌ها جای راه رفتن نیست.»

سفیر ایران در لندن در پاسخ به کاربر دیگری عنوان می‌کند: «چند وقت پیش به عنوان یک غیر متخصص پیشنهاد کردم که دولت اجازه واردات خودروهای دست دوم تا ۳ سال کرده شرکت‌های طراز اول اتومبیل سازی دنیا را بدهد. اما حتی با حل مسئله خودرو، بنزین ارزان در ایران با هیچ موازینی قابل توجیه نیست. امروز و آینده خود را در خطر نابودی قرار داده‌ایم.»

وی در واکنش به یک کاربر دیگر می‌نویسد: «ما همه شهروند این کشوریم و آینده نسل ما و آینده در خطر نابودی است. حتی دیگر کشورها هم از 10 کشور آلوده دنیا که ما هم جزو آن هستیم خشمگین هستند و اخطار داده‌اند که اگر به فکر خودتان نیستید به فکر کره زمین باشید، چرا که تغییرات آب و هوا که نتیجه تخریب محیط زیست است، دیگر کشور نمی‌شناسد.»

بعیدی‌نژاد در توئیت دیگری خاطرنشان می‌کند: «آلودگی مرگ بی صدای نسل ما و فرزندان ماست. پول را برای چه می‌خواهیم؟ برای اینکه خودمان‌ و فرزندانمان را نابود کنیم؟»

وی همچنین می‌افزاید: «اول و دوم ندارد. با هر پدیده‌ای باید در حد خودش مقابله کرد. آنچه مسلم است این است که بنزین هزار تومانی که با آن آب‌نبات هم‌ نمی‌دهند، قابل توجیه نیست. باید مصرف کنترل شود و‌ پایین بیاید، وگرنه نسلی خواهیم داشت که خود و فرزندانش به مرگ تدریجی و با ده‌ها بیماری کشنده از میان خواهد رفت.»

سفیر ایران در لندن در پاسخ به کاربر دیگری می‌نویسد: «در این تصمیم کل مازاد افزایش قیمت به مردم بر می‌گردد.»

بعیدی‌نژاد در توئیت دیگری و در پاسخ به کاربری دیگر عنوان می‌کند: «در کشورهای توسعه یافته، خرید ماشین آسان و نسبتا ارزان است. اما استفاده از آن و نگهداری آن خیلی پرهزینه است. بنزین و بیمه و پول پارکینگ و هزینه ورود به شهر بسیار بالاست. در ایران بر عکس شده است و این باید اصلاح شود. اما به هر صورت نمی‌توان حل یک مشکل را به حل مشکلات دیگر موکول کرد.»

وی در پایان و در توئیتی دیگر می‌نویسد: «مجلس در چارچوب بحث‌های اصلاح ساختاری بودجه عمومی کشور در جریان بحث بوده و البته باید هم باشد. اعتراض مسالمت آمیز هم حق مردم است.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین محیط زیست قیمت بنزین افزایش قیمت بنزین حمید بعیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش

مرد جوانی که پسر و همسرش را در خانه به آتش کشیده بود، دستگیر شد.

اوایل فروردین ماه امسال، کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی بیمارستان شهید مطهری از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک یک مادر و پسر جوان را گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پای در سردخانه گذاشتند و با جسد زن و پسر جوانی مواجه شدند که براثر سوختگی، فوت شده بودند؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که این ۲ براثر حادثه آتش‌افروزی عمدی در یک خانه واقع در مرکز تهران از سوی پدر خانواده، قربانی جنایت شده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، پدر خانواده که نقاش ساختمان بوده با انگیزه نامشخصی با استفاده از بنزین اقدام به آتش زدن همسر و پسرش کرده، اما خودش در این حادثه آسیب جزئی دیده است.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مرد میانسال را دستگیر کردند؛ متهم که در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه آتش‌افروزی مرگبار بود پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود داخل پرونده از یک جنایت هولناک رازگشایی کرد.

مرد جوان ماجرای جنایت را اینطور توضیح داد: در خانواده ما اختلاف زیادی وجود داشت؛ روز حادثه قصد داشتم تا به نقاشی یک ساختمان بروم و از پسرم درخواست کردم تا برای کمک به همراهم بیاید، اما او مخالفت کرد و مشاجره‌ای میان ما شکل گرفت؛ در این میان، بنزین را روی خودم ریختم و تهدید به خودسوزی کردم، اما پسرم با بی‌ادبی جوابم را داد که من عصبانی شدم و بنزین را روی او ریختم و با فندک آتش‌افروزی کردم.

متهم گفت: در ادامه همسرم آمد تا به پسرم کمک کند، اما با توجه به اینکه بطری بنزین روی زمین افتاده بود خودش نیز دچار حادثه شد؛ من نیز در این آتش‌سوزی جان سالم به در بردم، پشیمانم و قصد ارتکاب جنایت را نداشتم.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای سیرمراحل قانونی پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

منبع: تسنیم

tags # قتل ، اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان توسط مرد نقاش
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده