Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد ثابت معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای در این واحد دانشگاهی گفت: واحد کرج میزبان پنجاهمین نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌‌‌ای از 16 تا 19 آبان، همزمان با پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز در هفته پژوهش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: این نمایشگاه، هر سال توسط سازمان انرژی اتمی در سطح کشوری و در یک مرکز دانشگاهی برگزار می‌‌شود. بر همین مبنا، بازدید از فضای واحد کرج با توجه به نزدیکی که به مرکز پزشکی هسته‌‌‌‌‌ای سازمان هسته‌‌‌ای دارد از سوی مسئولان سازمان انرژی اتمی انجام شد و بعد از تایید فضای دانشگاه برای برگزاری این نمایشگاه تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای انجام شده است.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج تصریح کرد: در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌ای کلیه نهادهای دولتی و خصوصی حضور دارند و اختیار برگزاری این نمایشگاه از طرف وزات کشور به ما تفویض اختیار شده، محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود شامل کیک زرد، سانتریفیوژ و فناوری‌‌‌‌‌های نوین هسته‌‌‌ای است که مربوط خود سازمان انرژی اتمی است.

ثابت در ادامه درباره برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری استان البرز در واحد کرج خاطرنشان کرد: جشنواره پژوهش و فناوری هر سال در دانشگاه‌‌‌‌های مختلفی برگزار شده و امسال در واحد کرج برگزار می‌‌‌‌شود. در این نمایشگاه، کلیه نهادهای دولتی، سازمان‌‌‌ها و ارگان‌‌‌‌‌های مربوط و هر آنچه با بحث پژوهش در استان البرز مرتبط باشد اعم از دولتی و غیر دولتی، شرکت می‌‌‌‌‌کنند. از فناوران برتر استان؛ در اختتامیه این نمایشگاه تقدیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: 180 غرفه در این جشنواره برپا خواهد شد که 90 غرفه در اختیار نهادهای دولتی چون دانشگاه پیام نور، خوارزمی و دیگر دانشگاه‌‌‌ها و مراکز تحقیقاتی بوده و 90 غرفه هم در اختیار شرکت‌‌‌‌‌های فناور و دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بنیان قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد. محصولاتی در این نمایشگاه ارائه می‌‌‌شود که در سال‌‌های قبل ارائه نشده و مهم‌‌‌ترین هدف این نمایشگاه، ایجاد شرایطی برای انعقاد قرارداد میان سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران و صاحبان صنایع است. برای برپایی این تعداد غرفه‌‌‌ها، 3500 متر سالن ورزشی سرپوشیده در نظر گرفته شده تا کلیه محصولات فناورانه در این فضا به نمایش گذاشته شود.

معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج گفت: آخرین محصولات مراکز رشد واحدهای استان البرز هم در جشنواره پژوهش و فناوری ارائه خواهد شد. در پایان جشنواره، 10 نفر به عنوان پژوهشگر برتر استان در کارگروه‌‌‌های مهندسی و علوم پایه استان انتخاب می‌‌‌شوند. همچنین 5 نفر معلم پژوهشگر برتر و 6 دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموز پژوهشگر برتر و 2 غرفه پژوهشی برتر و یک ایده برتر و دو نفر فناور برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

188 / 167 معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) واحد کرج حامد ثابت نمایشگاه دستاوردهای هسته‌‌‌ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حامد ثابت نمایشگاه دستاوردهای هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دست‌بافت‌های داری عشایری در فیروزآباد فارس

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری در کنار برخی از آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۹ اسفندماه در حاشیه بازدید از غرفه‌های صنایع دستی که به مناسبت ایام نوروز برپا شده‌ است، گفت: با برنامه‌ریزهای انجام‌شده امسال در کنار آثار شاخص تاریخی شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون، پاسارگاد، مرودشت، غرفه‌های صنایع‌دستی و سیاه‌چادرهای عشایری با هدف معرفی، عرضه محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان ها برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در حال حاضر در کنار کاخ اردشیر ساسانی در فیروزآباد غرفه‌های صنایع‌دستی با معرفی دست‌بافت‌های عشایری برپاشده است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه شهر فیروزآباد به‌عنوان شهر دست‌بافت داری عشایری به ثبت ملی رسیده است گفت: برای آشنایی بیشتر گردشگران نوروزی با دست‌بافت‌های داری برپایی چنین نمایشگاه‌های ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در غرفه‌های پیش‌بینی‌شده زیورآلات و عروسک‌های محلی و سنتی شهرستان نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و عرضه می‌شود، افزود: بی‌تردید برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی با موضوع مشخص تأثیر بسزایی در شناخت گردشگران به چنین مقوله‌ای دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش دست‌بافت‌های داری عشایری در فیروزآباد فارس
  • دستاوردهای فضایی ایران در سال ۱۴۰۲
  • نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی در آمل برگزار شد
  • ۶۵ درصد شرکت‌کنندگان جشنواره هنری استقبال از بهار مشهدی هستند
  • واحد پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • برپایی نمایشگاه«آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • تصویب راه اندازی شش پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران/ واحد پردیس علم و فناوری در شهرستان خواف راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان بهزیستی شاهین دژ