Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» روز دوشنبه در حاشیه مراسم ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقیم که در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار شد، در پاسخ به ایرنا در خصوص تاثیر احتمالی سهمیه‌بندی بنزین بر قیمت حمل مصالح ساختمانی و نهایتا افزایش قیمت خانه، گفت:این اقدام هیچ تاثیری بر قیمت مسکن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینکه در پی این تصمیم‌گیری، رفتارهای هیجانی دیده شود و کسی بخواهد با تشخیص خود افزایش قیمت اعمال کند حتما از سوی نهادهای نظارتی مورد برخورد قرار می‌گیرد.

اسلامی با بیان اینکه سهم بنزین در قیمت کالای تمام شده زیاد نیست، افزود: حتما باید تعزیرات و سازمان‌های مربوطه نظارت های لازم را داشته باشند؛ نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت حمل به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف نوسازی ناوگان می‌شود، گفت: منابع حاصل از سهمیه‌بندی بنزین به طور کلی در اختیار خانواده‌هایی قرار می‌گیرد که برای کمک معیشتی انتخاب شده‌اند.

وزیر راه اضافه کرد: نوسازی از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد و تلاش ما این است که بتوانیم از ظرفیت ساخت داخلی استفاده کنیم. امروز هم با وزیرصنعت جلسه داریم تا بتوانیم نوسازی ناوگان را با به کارگیری همه ظرفیت های داخل فعال کنیم تا هم کارخانه ها فعال شوند و هم نوسازی انجام شود.

وزیر راه خبر داد که قیمت سوخت هواپیما نیز افزایش نخواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین سهمیه بندی بنزین قیمت مسکن مسکن محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجلال ای ری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: در آستانه فرارسیدن فصل جا به جایی مستأجران هستیم و با توجه به انتظار تورمی که در جامعه است، بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی و مسؤولان دولتی اقدامات مؤثری را برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن بردارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود، فعالیت مخرب دلالان و سوداگران است که در سکوهای آنلاین خرید و فروش مسکن با درج آگهی‌های جعلی و یا با قیمت‌سازی دروغین زمینه را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کنند، البته که با ضابطه‌مند کردن درج آگهی‌ها و احراز هویت مالکان تا حدی این موضوع کنترل می‌شود. ضمن اینکه در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی برای این مهم برنامه‌ریزی صورت گرفته و با رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها تا حد چشمگیری فعالیت سوداگری در بازار مسکن محدود می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس به اصلاح طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از گام‌های بلند و مهم مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار پرتلاطم مسکن به شما می‌رود که با ایده‌ها و ابتکارات نوین می‌تواند پایه خوبی برای مدیریت بازار مسکن و قیمت‌گذاری عادلانه ایجاد کند. تأیید نهایی این طرح توسط شورای نگهبان و اجرای آن تا پیش از آغاز فصل تابستان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بازار رهن و اجاره مسکن ایفا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به قوانین مهم و کارآمدی که در سال‌های اخیر در حوزه مسکن به تصویب رسیده و هم اکنون در مسیر درست اجرا هستند، در سال‌های آینده تلاطم‌های کم‌تری را در بازار مسکن شاهد خواهیم بود و حداقل انتظارمان این است که دیگر مؤلفه‌های غیراقتصادی بر نوسانات قیمت مسکن تأثیر نباشد از سوی دیگر افزایش عرضه مسکن با رونق ساخت و ساز و مالیات ستانی از محتکرین نوید آرامش در بازار مسکن را می‌دهد.

کد خبر 6095079 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها