Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:22:00 GMT

عدم نظارت بر مراکز تولید توتون و تنباکو

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۲۴۲

عدم نظارت بر مراکز تولید توتون و تنباکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی با اشاره به صحبت های رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ۸۰ درصد مواد تشکیل دهنده توتون های معطر دارای مواد شیمیایی سرطان زا هستند، گفت: متاسفانه بحث استفاده از قلیون در کشور ما در حال افزایش است که بنده با این موضوع مخالف هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس افزود: از طرف دیگر بحث عدم نظارت بر کارخانه ها و مراکز تولید تنباکو و توتون است که بر سایر نگرانی ها افزوده است و اخیرا هم مراکزی را شناسایی کرده اند که نحوه فرآوری و تولید تنباکو و توتون مورد نیاز آغشته به بسیاری از سموم است.

وی در ادامه گفت: این موارد استاندارد نیست و در بستر این موضوع بسیاری از بیماری ها به وجود می آید که نظارت آن مربوط به حوزه نظارتی دولت به حساب می آید و سازمان غذا و دارو و  بخش های نظارتی وزارت بهداشت و همچنین وزارت صنعت در این مورد می توانند دخالت کنند

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از بخش های دولت می توانند در رفع این نگرانی ها مردم را کمک کنند، خاطرنشان کرد: دولت با توسعه نظارت می تواند رفع نگرانی کند، متاسفانه در کشور ما دو عنصر پیشگیری و نظارت ما مغفول مانده است و به آن بها داده نمی شود و در آخر به آن می پردازند، اما بحث مداخله اجرا می شود و اگر آسیبی در کشور به خصوص در حوزه های غذا و دارو می خوریم، به دلیل عدم نظارت دقیق و کافی است.

کد خبر 4775286 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت دارو دیابت وزارت بهداشت دارو سرطان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درمان ناباروری آلودگی هوا ریسک بیماری قلبی افسردگی ارتودنسی سازمان بیمه سلامت موسسه محک چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر یکشنبه در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش آموزان استان افزود: اجبار خرید لباس فرم جدید از سوی مدارس، ممنوع بوده و چنانچه موردی در استان مشاهده شود با متخلفان برخورد می‌شود.

وی بیان داشت: اگر لباس فرم امسال دانش آموزی مرتب و قابل استفاده مجدد در سال تحصیلی جدید باشد، اجباری برای خرید و تهیه لباس فرم جدید نیست.

جمالی آرند تصریح کرد: هیچ مدیر مدرسه‌ای بر اساس دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش آموزان، مجاز نیست با تولید کننده و یا فرد خیاط برای تولید و تهیه لباس فرم دانش آموزان انعقاد قرارداد داشته باشد.

وی افزود: چنانچه مدیری به اجبار دانش آموز و یا اولیا را به خیاط مورد نظر خود معرفی کند، تخلف بوده و طبق قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 6097537

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر