Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:22:22 GMT

چهار نیاز فناورانه رباتیک صنایع دفاعی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۸۱۷

چهار نیاز فناورانه رباتیک صنایع دفاعی معرفی شد

گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی ( ۲۶و ۲۷ آبان ) با حضور ۱۷۵ نفر از ۱۰۴ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و ۱۸۴ شرکت غیردانش بنیان برگزار شد و در نمایشگاه جانبی این رویداد ۵۵ شرکت از ۲۳ صنعت، سازمان، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گردهمایی چهار نیاز فناورانه حوزه رباتیک صنایع دفاعی کشور در زمینه ربات زمینی با قابلیت پرتاب و کنترل از راه دور، طراحی و ساخت چتر هوشمند، طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی/میکروبی، پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میکرو و نانو ذرات برای کمک شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ ها و فعالان صنعت رباتیک از سوی مدیر پروژه‌های مرکز رشد فناوری‌های نوین رباتیک وزارت دفاع تشریح شد.

همچنین ربات شناسایی بومی قابل پرتاب با قابلیت حمل آسان و مانورپذیری بالا برای رفع مشکل عملیات در محیط‌های با خطر گازهای سمی، تشعشات رادیو اکتیو و واردات فناوری‌های مورد نیاز ارایه شد.

به گفته مدیر پروژه‌های مرکز رشد فناوری‌های نوین رباتیک وزارت دفاع، طراحی و ساخت چتر هوشمند برای مواقع امدادرسانی به سیل و زلزله و ارسال ادوات نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیاز است که این چتر به سیستم موقعیت یاب مجهز باشد تا بتواند محموله را به نقطه هدف ارسال کند و کمترین نویز محیطی داشته باشد و با کمترین خطا به محل از پیش تعیین شده فرود آید.

همچنین طراحی و ساخت ربات برای شناسایی و حمل مواد آلوده شیمیایی و میکروبی در مکان‌های مهم و حساس مانند اماکن عمومی و پر تردد مورد نیاز است، چرا که برای پاکسازی محیط بسته ( ساختمان ) و محیط بازآلوده، فقدان چنین سیستم بومی در کشور مشهود است.

وی افزود: مورد دیگر پرینتر سه بعدی با دقت بالا جهت ساخت بدنه میکرو و نانو ذرات است که در حال حاضر پرینتر سه بعدی در کشور وجود دارد اما نیاز به پرینتر سه بعدی که بتواند با مواد نرم کار کند وجود دارد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی رباتیک حوزه دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی رباتیک حوزه دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی دفاعی رباتیک حوزه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان