Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص ضرورت بازنگری در ساختار و تشکیلات نهادهای نظارت عمومی و ایجاد ساختارهای رسمی، غیر رسمی و معین برای تشدید ابعاد نظارتی تخلفات در حوزه های عمومی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت علوم و فناوری و وجود شیوه‌های جدید در تجارت و روابط اقتصادی بین افراد، ضرورت تغییر برخی از قوانین و شیوه‌های تجاری را ایجاب می‌کند، گفت: برای ایجاد یک نظارت دقیق نیاز به این تغییرات وجود دارد، زیرا در غیر این صورت شاهد تخلفات و همچنان رشد آنها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید بر ضرورت تغییر قوانین موجود در حوزه نظارت، عنوان کرد: قانون حاکم در حوزه کسب و کار مربوط به سال ۱۳۱۱ است و طبیعتا چنین قانونی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز باشد. به عنوان نمونه در مقررات مربوط به ثبت شرکت‌های این قانون که در چند سال گذشته تغییر و اصلاح نیز داشته، آمده است یک شرکت سهامی را می‌توان با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه ثبت کرد در حالی که امروز با ۱۰۰ هزار تومان نه تنها نمی‌توان یک شرکت راه اندازی کرد که حتی یک کاسبی جزئی را نیز نمی‌توان اداره کرد.

اسفنانی گفت: اگر قوانین مربوط به تجارت بازنگری نشوند، شیوه‌های تجارت نیز تغییر نخواهد کرد و در نتیجه امکان نظارت مناسب هم وجود نخواهد داشت، بنابراین نه تنها قوانین حوزه کسب و کار و تجارت کارایی ندارند، بلکه شیوه‌ها نیز جوابگوی شرایط امروز نیستند، زیرا ساختارها تغییر کرده است.

وی به اشکالات و ایراداتی که در حوزه نظارت وجود دارد اشاره و بیان کرد: متاسفانه روند تنظیم بازار، ورود کالا، صادرات، واردات و امکان پیگیری و رهگیری کالاها به شدت مشکل است و یا حتی اساسا امکان این مهم وجود ندارد. به عنوان مثال وقتی فردی بخواهد تخلفی را پیگیری کند، یا باید تمام کالاهای موجود را بررسی کند و یا بر حسب اتفاق منتظر بماند تا به صورت اتفاقی تخلفی را مشاهده کند که این نوع نظارت در دنیای امروز قابل پذیرش نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره زمان اعمال تغییرات در قوانین و شیوه‌های نظارتی اظهار کرد: بخشی از اقدامات انجام شده است و دولت در قالب لوایح به مجلس تقدیم می‌کند تا امکان رهگیری انواع کالا و پیگیری آنها به نحو مطلوبی انجام شود. بخش دیگر این تغییر مربوط به زمانی است که قانون تصویب شود و در عمل شاهد اجرای آن باشیم.

کد خبر 4775336 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی تعزیرات زلزله وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا شهر تهران بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی بیمه تعطیلی مدارس اربعین حسینی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • زلزله آنچلوتی در ترکیب رئال مقابل سوسیداد با ایجاد ۹ تغییر