Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@17:26:09 GMT

کاهش اهدای خون تهرانی‌ها/نیاز مراکز به خون

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۵۶۰

کاهش اهدای خون تهرانی‌ها/نیاز مراکز به خون

 به گزارش صدای ایران ، درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران، گفت: طی روزهای گذشته با توجه به آلودگی و سردی هوا و با توجه به برفی که آمد، ‌ علی‌رغم اینکه تمامی مراکز اهدای خون باز بودند و ساعت کاری‌شان هم افزایش یافته بود، اما آمار مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافت. کاهش آمار مراجعین باعث می‌شود که ذخایر مراکز انتقال خون هم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر همین اساس امیدواریم مردم در کنار سایر دغدغه‌های زندگی‌شان زمانی را برای اهدای خون قرار دهند تا بیماران دچار مشکل نشوند. باید توجه کرد نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به فصل و سرما و گرمای هوا ارتباطی ندارد. بنابراین بیمارانی که در بیماستان‌ها بستری هستند به خون نیاز دارند و امیدواریم مردم در این امر خداپسندانه ما را یاری کنند.
طباطبایی با بیان اینکه ما روزانه حداقل به ۱۲۰۰ واحد خون در تهران نیاز داریم، گفت: در حال حاضر میزان اهدای خون در تهران نسبت به این عدد کاهش یافته است و امیدواریم که مردم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا قسمتی از نیاز بیماران تامین شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر میزان مراجعه کم شده و نیاز مراکز درمانی را به سختی تامین می‌کنیم. در سایر فرآورده‌ها وضعیت‌مان مناسب‌تر است. زیرا مثلا در زمینه پلاکت، بحث پلاکت فرزیس را داریم که در این روش در هر واحد پلاکت فرزیس شش واحد پلاکت تامین می‌شود و دغدغه کمتری در این حوزه داریم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران خون اهدای خون بیمارستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی