Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت از آغاز فرایند اعتباربخشی رشته‌های علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی خبر داد و گفت: آیین‌نامه اعتباربخشی دوره‌های آموزشی در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تصویب و به‌زودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی اعتباربخشی را یکی از فرایندهای مهم برای ارتقای استانداردهای آموزشی در مراکز آموزش علوم پزشکی کشور دانست و گفت: پس از اعتباربخشی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی، اکنون آیین‌نامه اعتباربخشی دوره‌های آموزشی به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیده و فرایند اعتباربخشی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از حوزه‌های زیربنایی کشور، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی با جان افراد سر و کار دارند و به همین دلیل آموزش در این حوزه از حساسیت خاصی برخوردار است.

دکتر لاریجانی ضمن اشاره به هزینه‌هایی که برای تربیت یک دانشجوی علوم پزشکی صرف می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان این رشته‌ها علاوه بر کلاس درس و آزمایشگاه که در سایر رشته‌ها نیز مورد نیاز است؛ به بسترهای بالینی برای آموزش‌های مهارتی نیز نیاز دارند که این بسترها شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک، شبکه‌های بهداشت و درمان و ... می‌شود.

وی در ادامه بر توجه به کیفیت در کنار کمیت در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: اعتباربخشی یکی از نظام‌های کیفی نوین در حوزه آموزش عالی است و خوشبختانه طی چند سال گذشته دانشگاه‌ها و  بیمارستان‌های آموزشی کشور اعتباربخشی شدند.

دکتر لاریجانی گام بعدی در اجرای برنامه اعتباربخشی را اعتباربخشی دوره‌های آموزشی دبیرخانه‌های حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی از چندی پیش آغاز شد و تیمی از فدراسیون جهانی آموزش پزشکی طی جلساتی به بررسی این فرایند پرداخت و در نهایت موفق به اخذ تاییدیه فرایند اعتباربخشی پزشکی عمومی برای مدت ۱۰ سال شدیم. این بدان معنی است که اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی که در داخل کشور صورت می‌گیرد، مورد تایید و به منزله اعتباربخشی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است.

به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر لاریجانی گفت: در پی این اقدام آئین‌نامه فرایند اعتباربخشی دوره‌های آموزشی دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی، دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تدوین شده است.

وی از تصویب آیین‌نامه اعتباربخشی دوره‌های آموزشی این دبیرخانه‌ها در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده و فرایند اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اضافه کرد: در فرایند اعتباربخشی رتبه‌بندی دانشکده‌های مجری دوره‌های آموزشی هدف نیست. بلکه هدف بررسی استانداردهای آموزشی در دانشکده‌ها و اصلاح موارد متغیر با این استانداردها با کمک دبیرخانه‌های حوزه معاونت آموزشی است.

وی گروه‌های آموزشی در دانشکده‌های مجری برنامه‌های آموزشی را مخاطب اصلی آیین‌نامه‌های اعتباربخشی ذکر کرد و گفت: در این آیین‌نامه ساختار اعتباربخشی، فرایندها و نوع رای و نحوه تجدید نظرخواهی و اصلاحات مشخص شده است.

دکتر لاریجانی گفت: دبیرخانه مربوطه در معاونت آموزشی وزارت بهداشت به همراه دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئولیت مدیریت فرایند اعتباربخشی را با همکاری دانشگاه‌های مجری دوره‌های آموزشی بر عهده دارند.

وی به اجرای اعتباربخشی در دو مرحله خودارزیابی و ارزیابی بیرونی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری دوره‌های آموزشی موظف هستند با توجه به رای صادره نسبت به ارتقای مستمر کیفیت برنامه‌های آموزشی اهتمام ورزند و دبیرخانه مربوطه در حوزه معاونت آموزشی بر این امر نظارت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت معاونت آموزشی وزارت بهداشت علوم پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه شهرستان زابل در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان افتخارآفرین زابل، اظهار کرد: لوح تقدیر و کاپ‌هایی که در دستان شما است نتیجه غیرت و همت مثال زدنی مردمان دانشمند، هنرمند و عزتمند سیستان است که توانستند تمام مشکلات و موانع را پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آینده مطمعنا شما باید چرخ توسعه سیستان را در دست بگیرید و آنچه که مرز و حد و حدودی ندارد دانش است، هر آنچه که می‌توانید در این حوزه‌ها خودتان را تقویت کنید.

معاون‌ استاندار سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه، آن چیزی که این استان را در مسیر آبادانی، توسعه و بالندگی قرار می‌دهد همدلی و هم افزایی، یکدلی و یکرنگی است، تاکید کرد: باید دست در دست هم پله‌های افتخار و مسیرهای آینده‌سازی را در این استان طی کنیم و آستانه تحمل را جهت بالا بردن پذیرش انتقادات بالا ببریم تا از اتفاقاتی از نوع تفرقه و دوگانگی اجتناب کنیم و بصیرت داشته باشیم که در این دام‌ دشمن که باعث سرخوردگی استان می‌شود گرفتار نشویم.
وی افزود: امروز اتفاقات خوبی در سیستان به لحاظ بعد تجاری، صنعتی و ایجاد مبادلات تجاری بین چابهار، میلک، افغانستان و کشورهای همسایه رخ داده که می‌تواند این استان را به اوج شکوفایی برساند.
ملاشاهی ادامه داد: خودتان را دست کم نگیرید، سیستان‌وبلوچستان و فرزندان این منطقه دارای استعدادهای خاص و ویژه هستند، آنچه باعث افتخار شما خواهد شد تلاش و کار کردن است باید کار و تلاش کنید چرا که خداوند به سعی و تلاش شما برکت می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود