Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:54:30 GMT

فضای مجازی کتاب‌خوانی را کمرنگ کرده است 

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۰۹۴۶

فضای مجازی کتاب‌خوانی را کمرنگ کرده است 

به گزارش خبرنگار مهر، موسی شاعری در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد:  من احساس خطر می‌کنم از آنچه شما از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورید خلاصه و مختصر است که هیچ‌وقت نمی‌تواند به کسی بصیرت و آگاهی تعمیق افکار ببخشد.

وی افزود: در عصر ما که عصر انفجار اطلاعات و اینترنت و گوگل و شبکه‌های اجتماعی هست با واقعیتی تلخی مواجه هستیم و آن کم رنگ شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب به واسطه فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کلان‌شهر اهواز تصریح کرد: چیزی که باعث می‌شود یک فرد در یک حوزه نگاه جامع و اشراف پیدا کند خواندن کتاب است.

شاعری با اشاره به سطحی‌نگری و عدم سندیت در شبکه‌های اجتماعی گفت: وقتی مبنای تحلیل ما شبکه‌های اجتماعی باشند نتیجه آن قطعی اینترنت است در نتیجه هرچه فرهنگ کتاب‌خوانی را گسترش دهیم به نسل آینده خدمت کردیم.

وی افزود: از نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان می‌خوانم در کنار توسعه کتابخانه‌ها به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کنیم و جوانان را از رفتن به سمت مطالعه ساندویچی دور کنیم. 

شهردار کلان‌شهر اهواز با اشاره به مشکلات اقتصادی و مالی این نهاد و  مشکل در پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: شرایط سخت اقتصادی در مدیریت شهری ما را با پرداخت نیم درصد حق شهرداری با مشکل مواجه کرده است اما تلاش کردیم تا آنجایی که می‌توانیم این پول را بدهیم.

کد خبر 4776513

منبع: مهر

کلیدواژه: موسی شاعری شهرداری اهواز کتابخانه های خوزستان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز بارش برف گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل "لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ"، گردانندگان، مدیران و اعضا 10 نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 9835 تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی 3842 فقره تارنمای مشکوک تعداد 1765 مورد مجرمانه مشاهده گردیده که از این تعداد 765 مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود گردیده و مابقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 91 درصد کماکان بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

هشدار پلیس فتا برای کلاهبرداری در عید فطر

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از این پلیس نسبت به پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب که مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده است، بیان کرد: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی  شده قطعا در اولویت این پلیس است.

سردار مجید از هموطنان خواست: همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک، مجرمانه و یا هر گونه پیشنهاد و نظر از طریق شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم