Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی شیرکانی صبح چهارشنبه در ستاد توسعه بیمه روستایی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان عشایری و روستایی برای پایداری عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: دو سوم این بیمه را دولت به عنوان کارفرما و یک‌ سوم باقیمانده را افراد بیمه شده پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی از سوی بیمه اجتماعی کشاورزی پوشش داده می شود، گفت: عدم ارائه خدمات کوتاه مدت از جمله اشکالات این نوع بیمه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش این بیمه هستند، افزود: ۶۰ هزار فوتی نیز از سوی این بیمه پوشش  داده می شوند.

شیرکانی با اشاره به بروز مشکلاتی برای ۱۸ صندوق از مجموع ۲۱ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور، تصریح کرد: دولت با حمایت از این صندوق‌ها درصدد کاهش شکاف سرانه بین شهر و روستاها است. برای داشتن صندوق پایدار باید استانداردهای جهانی را رعایت کنیم.

لزوم توجه به اشتغال و بیمه در سطح روستاها

وی با تاکید بر حفظ تعادل و پایداری صندوق‌ها در کنار جذب، تأمین و ارائه خدمات مناسب به افراد تحت پوشش، گفت: بیمه صندوق روستاییان تنها مختص ساکنان روستا نبوده بلکه برای عضویت درآن تنها شرط احراز کشاورز بودن کافی است.

شیرکانی با بیان اینکه برای بیمه روستاییان در هر استان سهیمه مشخصی وجود دارد و به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه برخی استان‌ها از پوشش بیمه خارج می‌شوند، افزود: گیلان به واسطه داشتن محیط طبیعی، ذات روستایی و پیگیری مسئولان استانی سقف مشخصی برای بیمه روستایی ندارد از این رو این استان در رتبه نخست بیمه روستاییان قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به توسعه فیزیکی روستایی، بیان کرد: بخش نرم افزاری روستا همانند هویت، اشتغال و بیمه باید مورد توجه و گسترش بیشتری قرار گیرد زیرا بیمه منجر به کاهش بیکاری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه روستاییان جز ابتکارات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ذات این بیمه، بلند مدت و اختیاری بودن محض است و هدف ما رسیدن به افزایش جامعه هدف بویژه در گیلان است.

شیرکانی ادامه داد: سهم دو برابری دولت در حق پرداخت بیمه و امکان و انتقال سوابق بیمه ای از صندوقی به سایر صندوق‌ها از جمله ویژگی‌های صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر کشور است.

کد خبر 4776602

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی توسعه روستایی استان گیلان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف شیراز گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: این جشنواره همزمان با آئین سنتی طلب باران (پنجاه بدر) همراه با بازی‌های بومی و محلی از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه در محل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی برگزار خواهد شد.

غریب افزود: در این جشنواره، استان قزوین میزبان شماری چند از سفرای کشور‌های خارجی و مسئولین ملی است.

وی، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را، شناسایی و معرفی محصولات تولیدی، آداب و رسوم فرهنگی و آئین‌های اجتماعی روستائیان و عشایر عزیز در راستای توانمندسازی مردم پایه بیان کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود