پيوستن دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاههاي مجازي جهان اسلام
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۶۴۵
خبرگزاری آریا- دانشگاه کوثر بجنورد به دانشگاههای مجازی جهان اسلام پیوست.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: این دانشگاه به عضویت شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام سی. آی. ان. وی. یو درآمد.
علیرضا حسینی هدف از پیوستن به شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام را ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاههای کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و علاوه بر اشتراک گذاشتن توانمندیها، زمینه انجام پروژههای مشترک برای اعضا را فراهم میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دانشگاههای مجازی جهان اسلام از شبکههای کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با نام اختصاری کامستک COMSTECH است که برای تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه با تعمیق و تثبیت آموختهها تلاش میکند و اساتید و دانشجویان از طریق این شبکه میتوانند با توجه به علایق و گرایشهای خود به عرضه توانمندیشان در زمینههای مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی بپردازند.
دانشگاههایی که خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی خود را به صورت الکترونیکی و مجازی در حیطه جهان اسلام ارائه میدهند، میتوانند در این شبکه دانشگاهی عضویت داشته باشند.
دانشگاه تک جنسیتی دخترانه کوثر بجنورد، سال 91 با هفت رشته راه اندازی و هم اکنون رتبه دوم دانشجو را در بین دانشگاههای تک جنسیتی کشور دارد.
منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: پیوستن دانشگاه کوثر دانشگاه اسلام
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است. - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین معلم بشریت خداوندی است که علم اسماء الهی را به آدم ابوالبشر آموخت و مقام توحید را با مقام معلمی پیوند داد. سپس بهواسطه قلم، انسانها را با دانشهای مختلف آشنا ساخت و انبیاء عظام را به مقام معلمی برگزید.
پس معلمی شأنی سترگ و شغلی الهی است که پیامبران الهی عهدهدار آن بودهاند. معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است.
جایگاه معلمِ نمونه؛ جایگاه انسانی متعالی است که دارای شاخصههایی چون: علم و بصیرت، تعهّد و احساس مسئولیت، عشق و محبت، دقّت در صورت و محتوای پیام، پیگیری در آموزش و تربیت، نظم و انضباط، خلاقیت و تفکّر، اعتقاد و ایمان به معارف الهی، عزم و اراده تعالی، عامل بودن به احکام الهی، پایبندی به اخلاق اسلامی، پایبندی به تعهّدات ملّی و کارامدی و أثرگذاری است.
برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتینظام متعالی آموزش و پرورش که معلم در آن به ایفای نقش میپردازد، اهداف عظیمی را پی میگیرد که برخی از آن عبارتند از: آموزش علوم نافع، تدوین منابع لازم درسی، انسانسازی، تربیت کادر انسانی یا نیروی مغزافزار و بازوان کارافزار برای جامعه، بصیرتآفرینی، ایجاد احساس التزام به هویت ملی و دینی، و نهایتاً نقشآفرینی مثبت در پیشرفت همهجانبه کشور.
این نظام متعالی با وجود امکاناتی چون ثروت عظیم هوش جوان ایرانی، مکتب انسانساز اسلام و وجود مراکز تربیتی همچون مساجد و هیئات مذهبی، الزاماتی راهبردی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر دارد که برخی از آن: تأمین نیازهای نرمافزاری و سختافزاری کشور، برنامهریزی درست و هدفمند در جهت رفع نیازهای جامعه، توزیع متعادل و متناسب نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، محور قرار دادن سند تحول برای اصلاح ساختارها و روندها، تهیه نقشه راه برای اجرایی کردن سند تحول، جذب معلمان مجرب و توانمند، تهیه و تدوین کتابهای درسی و کمک درسی آموزشی و پرورشی متناسب با سطح فکر، روحیات، جنسیت و سیر رشد دانش آموزان و متناسب با نیاز جامعه، بازشناسایی مفاخر و شخصیتهای مؤثر جامعه، رصد دائم کیفیت آموزشی معلمین و تلاش برای ارتقاء کیفی تدریس، تلاش برای ارتقاء نظام آموزش به جایگاه نخست جهان اسلام در عرصه تولیدات آموزشی و پرورشی، ترجمه آثار فاخر آموزشی تربیتی به زبانهای زنده دنیا، و افزایش ظرفیت مدارس دولتی و ممانعت جدی از برونسپاری تعلیم و تربیت به نهادهای غیر رسمی (جز در موارد نادر) است.
پر واضح است که نظام متعالی آموزش در برابر معلمین، وظایفی برعهده دارد که از جمله آنها: بهبود وضع معیشت معلمان، جدیت در آموزشهای بدو خدمت و ضمن خدمت آنان، زمینه سازی برای انتقال تجربیات آموزشی و مهارتهای تدریس به نسل جدید از معلمان، تلاش برای ثبات مدیریت نهاد آموزش و پرورش، تلاش برای منطبق سازی نظام آموزشی تربیتی با نیازهای ملی، منطقه ای و جهانی کشور، بهروزرسانی مستمر سند تحول آموزش و پرورش، تدوین نقشه راه اجرایی شدن سند آموزش و پرورش با ارائه شاخصهای معین، افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمینی عالم، کارامد و متعهد، تأمین مربیان پرورشی مدارس جهت هدایت دانشآموزان به رعایت سبک زندگی اسلامی و نظارت مفید، مؤثر و مستمر بر مؤسسات آموزشی غیر رسمی است.
با نظر به جایگاه عظیم معلم در اسلام میتوان به ضرورت تعالی مستمر نهاد آموزش و پرورش و بهروزرسانی منابع آموزشی و هدفمند بودن برنامهها در راستای ارائه الگویی از نظام متعالی آموزش در جهان اسلام پی برد.
حجتالاسلام دکتر مهدی امیدی نقلبری؛ دانشیار و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
انتهای پیام/