Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تاس از بوئنوس آیرس، " اووا کوپا" یک سناتور سنای بولیوی اعلام کرد: قانونگذاران قصد دارند برگزاری انتخابات جدید در زودترین زمان ممکن را سازماندهی کنند. بنابراین قرار است روز چهارشنبه جلسه ای در مورد تنظیم پیش نویس قانون جدیدی در این راستا برگزار شود.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور جنینه آنیِس، در پی کناره‌گیری مورالس از مقام خود در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی‌های اخیر با ضرر میلیارد دلاری روبرو شده است. اتاق صنایع ملی بولیوی به تازگی اعلام کرد که بخش صنایع و تجارت بولیوی متحمل دست‌کم  ۱.۱ میلیارد دلار زیان شده است

این قانونگذار همچنین از نیروهای ارتش خواست به یگان های خود برای جلوگیری از به راه افتادن خونریزی های جدید بازگردند.

رئیس سنای بولیوی پیشتر جلسات پارلمان را به دلیل اعتراض ها و درگیری ها لغو کرده بود و خواستار ایجاد فضایی آرام در راستای تسهیل مذاکره و ایجاد ثبات در بولیوی شده بود.

هواداران رئیس جمهوری مستعفی این کشور همچنان به اعتراض های خود ادامه می دهند و خواستار بازگشت مورالس و استعفای جنینه آنیس رئیس جمهوری خودخوانده هستند. فعالان حقوق بشری اعلام کردند که تلفات اعتراض های اخیر در بولیوی به 25 نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری بولیوی جنینه آنیس بولیوی اوو مورالس بولیوی پروندهٔ خبری بحران در بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس بولیوی انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد

قرار است شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی غزه برگزار کند.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را پشت درهای بسته به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی نوار غزه برگزار خواهد کرد. به گفته منابع احتمالا این نشست روز سه‌شنبه برگزار شود.

بر اساس گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره گورهای جمعی در بیمارستان‌های الشفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس شده است. 2 گور جمعی در بیمارستان الشفا با ۵۰۰ جسد و سه گور جمعی در مجتمع پزشکی ناصر با ۳۹۵ جسد پیدا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد