Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@21:04:44 GMT

یکی از اهداف ارتش برای سربازان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۳۹۳۶

طی سال گذشته بیش از 200 هزار نفر از کارکنان وظیفه ارتش تحت پوشش برنامه‌های آموزشی، مهارتی و فرهنگی در بیش از 100 رشته قرار گرفتند.

امیر دریادار محمد پورکلهر معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح اقدامات سازنده نیروهای تابعه ارتش در بهینه‌سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه با استفاده از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای در مراکز آموزشی، مناطق و پایگاه‌های ارتش، گفت: کارکنان وظیفه با توجه به علاقه‌مندی خود، امکان بهره‌مندی از مربی و کلاس‌های آموزشی در چهار رشته مختلف را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئناً این ظرفیت در سال جاری به رشته‌های بیشتری ارتقاء خواهد یافت.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مسئله مهارت آموزی و احساس تضییع وقت کارکنان وظیفه در ساعات غیراداری و آموزشی در پادگان‌ها همواره از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران است. در راستای اجابت منویات معظم‌له، این تکلیف را اجرایی و تا رسیدن به نقطه مورد نظر ایشان با جدیت ادامه خواهیم داد.

امیر دریادار پورکلهر با بیان اینکه در سال 1397 به بیش از 35 هزار نفر از کارکنان وظیفه خدمات تفریحی، بازدید از مناطق جنگی، صنعتی و باستانی ارائه شد، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در تفاهم نامه سالیانه، اعتبارات مورد نیاز در بخش‌های اوقات فراغت و مهارت آموزشی را مصوب و واگذاری می‌کند که امیدواریم با توجه به میزان بالای علاقه‌مندی کارکنان وظیفه به امور مهارت آموزشی این اعتبارات به تناسب افزایش یابد.

وی به خدمات ارتش به کارکنان وظیفه به‌منظور افزایش توان رزمی و آمادگی جسمانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات در سطح نیروهای تابعه ارتش، سالانه مسابقات متعددی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح برگزار می‌شود و از تیم‌های ورزشی و نفرات برتر تقدیر به عمل می‌آید.

معاون نیروی انسانی ارتش یادآور شد: در سال گذشته بیش از 75 هزار نفر از کارکنان وظیفه از ظرفیت اماکن ورزشی ارتش در سطح مناطق و پایگاه‌ها در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در رشته‌های از قبیل فوتبال، شنا، والیبال، دوومیدانی و ... بهره‌مند شدند.

امیر دریادار پورکلهر همچنین فعالیت سربازان به عنوان نیروی کار ماهر در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور پس از پایان دوره خدمت ضروری را از اهداف ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد، و ادامه داد: به همین منظور، با حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و سازمان‌های مسئول کشوری مانند سازمان حرفه‌ای و ... در سال جاری،، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مهارتی ارتش ارتقاء خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سربازی در جامعه اسلامی حکم جهاد فی سبیل الله است و مطمئنا فرزندان عزیز این مرز و بوم باید از فرصت به دست آمده در تهذیب نفس و افزایش باورهای معنوی و اعتقادی خود استفاده کنند چرا که این امکان شاید در هیچ یک از مراحل زندگی آن‌ها فراهم نشود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GH5 برچسب ها: ارتش ، سربازان ، پورکلهر

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ارتش سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد