Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@07:40:55 GMT

خانه پدری و مطرب سینماها را نجات دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۹۸۵۹

خانه پدری و مطرب سینماها را نجات دادند

گیشه سینمای ایران متأثر از ناآرامی‌های اخیر و اختلال در فرآیند فروش اینترنتی بلیت، با افت جدی فروش در روزهای آغازین هفته مواجه شد. رضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سینمایی ایران مال

مثل تمام رویدادهای فرهنگی، فروش سینما هم متأثر از فضای جامعه است و هر اتفاق و رخداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بلافاصله بر آن تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترافیک خیابان‌ها، برف و باران، اختلال در فرآیند فروش اینترنتی بلیت و فضای ناامن روزهای ابتدایی هفته روی فروش فیلم‌ها تأثیر بسیاری داشت. در شرایطی که اکران همزمان دو فیلم «مطرب» و «خانه پدری» سینماداران را به روزهای پررونق گیشه امیدوار کرده بود اما در سه روز ابتدای هفته شرایط به کلی تغییر کرد و هم سینمادار و هم صاحبان فیلم‌ها متضرر شدند. این در حالی است که با آغاز نمایش فیلم‌های مصطفی کیایی و کیانوش عیاری از هفته گذشته، حرکت صعودی در گیشه ایجاد شده بود و مردم استقبال خوبی از اکران سینماها داشتند. قبل از اکران این دو فیلم گیشه سردی داشتیم و «مطرب» و «خانه پدری» سینما را نجات دادند اما اتفاقات اول هفته باعث شد این دو فیلم هم افت فروش داشته باشند؛ فیلم‌هایی که همان‌طور که گفتم ما روی فروش‌شان حساب کرده بودیم. فارغ از این دو فیلم، فیلم‌های دیگری روی پرده داشتیم که برخی فقط برای دو هفته قرارداد اکران داشتند و با این شرایط یک هفته را از دست دادند. حتی اگر استقبال از این فیلم‌ها در هفته دوم با شیب صعودی هم همراه باشد باز هم زمان می‌برد تا جبران مافات شود. افزایش یک هفته اکران برای این فیلم‌ها حداقل کمکی است که می‌شد به صاحبان فیلم‌ها کرد. از روز سه‌شنبه خوشبختانه به شرایط عادی برگشتیم و بعد از چند روز خلوت، سالن‌های سینما روزهای نسبتاً شلوغی را تجربه کردند و فروش خوبی هم داشتیم. تا ساعت 12 شب سانس نمایش فیلم داشتیم و مردم در فضای آرام به تماشای فیلم‌ها نشستند.
تجربه سال‌های گذشته نشان داده که با فروکش کردن التهابات و آرام شدن فضا، مردم به‌لحاظ روحی نیاز می‌یابند که در یک فضا کنار هم قرار بگیرند و آرامش جمعی را با هم تجربه کنند. بهترین جا و اولین انتخاب برای آنها اغلب سالن‌های سینماست. بر این اساس امیدواریم که سینماها در هفته پایانی آبان‌ماه، پنجشنبه و جمعه خوبی را داشته باشند. با اضافه شدن دو فیلم «خوب بد جلف 2، ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی و «زیر نظر» مجید صالحی به سبد اکران می‌توان امیدوار بود که تا ایام برگزاری جشنواره‌ گیشه خوبی داشته باشیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا مقصودی به خبرنگار ما گفت: قسمت دوم «خجالت نکش» با عنوان «جدایی قنبر از صنم» به ماجراهایی طنزی درباره این دوشخصیت می پردازد.

به گفته او شبنم مقدمی و احمد مهرانفر مانند قسمت قبل بازیگران اصلی این فیلم هستند و بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی، مجید شهریاری و میثاق جمشیدی از دیگر بازیگران این کمدی هستند.

قسمت اول فیلم «خجالت نکش» با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و ادامه آن در قسمت دوم با داستانی جذاب درباره دو شخصیت اصلی به زودی روی پرده سینماهای سراسر کشور می رود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • توضیح تهیه‌کننده «پرویزخان» درباره اعتراض احمدرضا عابدزاده و اکران آنلاین
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • پدری در فهرست فروش، عقل‌مان را از دست نداده‌ایم!
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن