Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تقدیر از فعالان اربعین حسینی چهارشنبه شب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از موکب داران، هیئت های مذهبی و رسانه های گروهی استان در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

حامد کبودوند در این مراسم با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در اربعین حسینی اظهارداشت: چند سالی است به ابتکار امام جمعه ستاد اربعین در استان شکل گرفته و همه فعالیت ها زیر مجموعه آن صورت می گیرد که امسال موجب شد شاهد بهترین پیاده روی و خدمات مطلوب به زائران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال همه دستگاههای اجرایی پای کار بودند و استانداری، شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی، گمرک، هلال احمر، جهاد کشاورزی، اداره غله، نیروگاه شهید رجایی، صدا و سیما و رسانه ها، حوزه علمیه؛ حدمات ارزشمندی داشتند که در موفقیت در کار تاثیر داشت.

کبودوند تصریح کرد: درسال جاری ۸۵ موکب ثبت شد و ۴۵ پروانه برای موکب داران صادر شد و ۶ قرارگاه در مناطقی از ایران و عراق تشکیل شد.

وی اظهارداشت: قرارگاه ایران با پوشش قزوین،آوج و مرز مهران، خارج از کشور شامل قرارگاه نجف، طریق الحسین، قرارگاه کربلا، مسیب و سامرا زمینه ارائه ۵ نوع خدمت اسکان، پذیرایی، خدمات پزشکی، امور فرهنگی و دسته عزاداری مهیا شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین یادآورشد: تعهد قزوین از دهم تا ۲۱ صفر بود که خدمات ارائه شده در این ایام بی نظیر بود.

وی گفت: در مدت ۱۱ روز برپایی موکب ها در استان قزوین ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی و ۳ هزار و ۱۵۰ نفر خواب اسکان صورت گرفت.

کبودوند اضافه کرد: در موکب نجف ۳۲۸ هزار و ۹۰۰ وعده غذا توزیع شد و ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان صورت گرفت، در طریق الحسین تعداد ۷۳۷ هزار وعده غذایی توزیع و ۵۴ هزار و ۴۷۴ نفر اسکان انجام شد.

وی اظهارداشت: همچنین در کربلا یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توزیع و ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر اسکان انجام شد و در موکب طفلان مسلم ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده غذایی توزیع و ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر اسکان انجام شد.

3 میلیون اطعام، نیم میلیون اسکان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در موکب سامراء هم ۶۶ هزار وعده غذایی در میان زائران توزیع شد و ۵۱ هزار نفر اسکان صورت گرفت و در مجموع ۳ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی توزیع شد و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ نفر خواب اسکان برای زائران انجام شد که یک حماسه بزرگ مردمی محسوب می شود.

کبودوند بیان کرد: در این مدت ۵۶۰۰ ویزیت رایگان برای زائران انجام شد و ۱۰۰ کار درمان دندانپزشکی صورت گرفت و ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی داده شد.

وی اظهارداشت: ۴۵ مبلغ فرهنگی با حضور در موکب ها به سوالات شرعی زائران پاسخ دادند و نماز جماعت برپا کردند و دو گروه سرود بیش از ۳۰ نوبت اجرا داشتند و برپایی نمایشگاه عکس اربعین، برپایی موکب بین المللی از سوی طلاب و دانشجویان، در موکب طریق الحسین و خدمات رسانی به ۵ زبان دنیا، برپایی مهد کودک حسینی در ۷ موکب، اجرای ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی و پوشش تلویزیونی مراسم و انعکاس خبرها در خبرگزاری های استان از دیگر کارهای انجام شده است.

در ادامه سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: از حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، استاندار و معاونان، شهرداری، دستگاههای اجرایی و صدا و سیما و رسانه ها که به نیازها توجه جدی داشتند تشکر می کنیم که موجب شدند زائران به راحتی سفر کرده و موکب ها هم خدمات بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی و تورم موجود خوشبختانه با بسیج همه امکانات و همکاری مخلصانه دستگاههای اجرایی یک کار بزرگ در استان صورت گرفت و توانستیم بیش از ۵ برابر تعهدات خود عمل کنیم و مراسم باشکوهی در اربعین حسینی داشته باشیم.

در ادامه از موکب داران، هیئت های مذهبی و رسانه های فعال در مراسم اربعین تجلیل شد.

کد خبر 4777373

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف گرگان قزوین شیراز زلزله بنزین قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند سفر استانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم

تولد دو، سه، چهار یا پنج نوزاد شبیه هم که همزمان ساکت می‌شوند، گریه می‌کنند، شیر می‌خواهند برای آدم‌های خارج از خانواده، جذاب و نمکی است، اما زن و مردی جوان که یکباره صاحب خانواده‌ای بزرگ شده‌اند، بیشتر دست تنهایی‌های چندقلوداری را می‌بینند.

آقای جعفری پدر این سه قلو‌ها می‌گوید: صاحب سه فرزند شدم جای شکر دارد، اما اگر حمایت نباشد تامین مخارج شان بسیار سخت است، قول های حمایتی فرزندآوری انجام شده اما کامل نبوده است.

وی می‌گوید: لطف خداوند شامل ما شده ولی مخارج سنگین است و خواستار عنایت مسئولان هستم.

مددخانی کارشناس حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با پیگیری های انجام شده پدر سه قلوها به مجموعه بهزیستی معرفی شد تا در یک شرکت تولیدی در تاکستان مشغول به کار شود و تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم