Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@21:21:17 GMT

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ژاپن با ظریف

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۳۲۵

تلویزیون دولتی ژاپن از گفت‌وگوی تلفنی «توشی میتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «توشی میتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود گفتگو کرد.

"ان. اچ. کی" روز پنجشنبه گزارش کرد دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی که عصر چهارشنبه انجام شده است بر توسعه و تقویت روابط و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارش می‌افزاید: وزیر خارجه ژاپن در این گفتگو از همتای ایرانی خود خواسته است اقداماتی را که موجب تضعیف توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و شش قدرت جهانی می‌شود، متوقف کند.

موتگی همچنین از ایران خواسته است به عنوان یک کشور مهم در منطقه خلیج فارس به مسئولیت خود برای ایمنی حمل و نقل دریایی عمل کند.

وزیر خارجه ژاپن افزود: توکیو تلاش‌های دیپلماتیک را برای کاهش تنش در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در این گفتگو موضع ایران را در مورد برجام توضیح داده و گفته است منافع اقتصادی وعده داده شده در توافق هسته‌ای به دلیل تحریم‌های آمریکا تضمین نشده است.

ظریف گفت: ایران مایل است روابط نزدیک خود با ژاپن را همچنان حفظ کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین تابناک ظریف ژاپن قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری

حسین امیر عبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیا، وزیر امور خارجه ایران در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خداوند سبحان شفای عاجل مسالت کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»