Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:25:49 GMT

دانش آموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۳۱۶۹

دانش آموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت آغازهفته بسیج مستضعفین امروز پنجشنبه جمعی از دانش آموزان بسیجی در سالن اجتماعات استانداری قزوین گرد هم آمدند تا درد دل ها و دغدغه های خود را مطرح کنند و دل خوش کرده بودند تا مسئولان پای صحبت آنها بنشینند.

به گفته مسئول بسیج دانش آموزی استان قرار بود ابتدا دانش آموزان مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند تا استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش با چالش دانش آموزان آشنا شده و پاسخگو باشند اما طبق روال جلسات مشابه ابتدا فقط مسئولان صحبت کردند تا دانش آموزان حسابی خسته شوند و پس از آن هم به دلیل تعدد جلسات، جمالی پور استاندار جلسه را ترک کرد که به تبع آن سایر معاونان استاندار هم از جلسه  خارج شدند که این کار انتقاد دانش آموزان را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانی طولانی استاندار، خستگی دانش آموزان 

سخنرانی استاندار کمی طولانی شد و همان حرف هایی که روزانه به صورت تکراری و شعاری برای بزرگسالان و مدیران دستگاههای مختلف ایراد می شود برای دانش آموزان گفته شد که با صلوات های متعدد مشخص شد دانش آموزان از ادامه سخنرانی خسته شده اند و دنبال حرف های جدید و به روز و احتمالا پاسخ به سوالات خود هستند.

استاندار که جلسه را ترک کرد، مدیرکل آموزش و پرورش نیز برای مصاحبه تلویزیونی جلسه را ترک کرد که دانش آموزان به این موضوع نیز اعتراض کردند.

اعتراض دانش آموزان موجب حضور مدیرکل آموزش و پرورش شد تا سخنانی اداری را مطرح کند و گفت: خوب نیست جلسات شبهه ناک باشد، همه فدایی معلمان و دانش اموزان هستیم اما نباید فضایی ایجاد کنیم که دشمنسو استفاده کند و این که محدودیت هایی داریم که نباید همدیگر را مقابل هم قرار دهیم و الان ۹۸ درصد اعتبارات برای تامین حداقل حقوق معلمان تعلق می گیرد و بشدت از کمبود نیرو و واحد آموزشی مواجهیم و  برایتامین ۳ هزار کمبود معلم با اضافه کار و حق التدریس مدیریت می کنیم و نیز در درس امادگی دفاعی اردوگاه رایگان در اختیار بسیج دانش اموزی قرار گرفته و  باید منابع مدیریت شود که البته این سخنان نتوانست دانش آموزان را قانع کند.

دانش آموزان سوالات زیادی داشتند که گوش شنوا تنها معاون پرورشی آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در سپاه استان بود هرچند رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش که جلسه همزمانی داشت قول داد بازگردد و مستمع سخنان دانش آموزان شود.

مدیران به مطالبات دانش آموزان اهمیت دهند

موضوع سند تحول تربیت دانش آموزی تمام ساحتی، خلاق و پرسشگر و با نشاط است و بدون شک با اجرای آن معلمان و مدیران با روش های کنونی که بسیاری سنتی و قدیمی است قادر نخواهند بود توقع و مطالبات آینده سازان را پاسخ دهند.

تصور کنید جلسه امروز در اواسط اجرای سند تحول برگزار می شد و همه دانش آموزان با شبهات و سوالات و چالش های تحصیلی، کمبودها، نیازهایی روبرو بودند که باید به آن پاسخ منطقی داد.

همانگونه که امروز هم بسیاری از همین دانش آموزان به روش های تحصیلی، توانمندی معلمان، فضای مدارس، سیستم آموزشی مبتنی بر حفظیات، نبود سیستم هوشمند در مدارس انتقاد منطقی داشتند و کسی به آنها پاسخ نداده.

باور کنیم برای حرکت در مسیر سند تحول ابتدا باید باورهای خود را اصلاح کنیم، به سمت به روز شدن و روشهای علمی حرکت کنیم، به مدرسه محوری، درک محوری، دانش آموز محوری روی آوریم و بپذیریم دانش آموزان امروز یک گام از ما جلوتر هستند و اگر بخواهیم آنها را اقناع کنیم باید به خواسته آنها احترام بگذاریم و بدانیم روش های کلیشه ای سالهای گذشته هرگز راهگشا نخواهد بود.

از استاندار محترم و مدیران آموزش و پرورش انتظار می رود از برگزاری جلسات کلیشه ای و سخنرانی یک طرفه برای این گروه سنی خارج شده و به سمت کاربردی شدن جلسات گام بردارند و به جای سخنان یک سویه و صرفا دولتی که موجه جلوه دادن خود است به سمت ارائه راهکارهای عملی و البته تاکید بر اجرایی شدن برنامه ها همت گمارند.

هرچند رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش به احترام دانش آموزان بازگشت و با توضیحاتی سعی کرد آنها را قانع کند و قول داد در یک جلسه دیگر به دغدغه های آنها گوش کند اما تقریبا اکثر آنها راضی نشدند و تاریخ جلسه را می پرسیدند و گویا از نبود مسئولان برای شنیدن صحبت های خود همچنان دلخور بودند.

بپذیریم دانش آموزان فهیم و با دانش ما که در جلسه بسیج دانش آموزی استان قزوین نیز چند تن از آنها با جسارت، شجاعت و صداقت دغدغه های خود را مطرح کردند به دلیل ذات پاکشان و بی پروایی در بیان دیدگاهها در این سن از خودسانسوری دور بوده و نیازی به تمجید و تعریف در خود نمی بینند و آنچه در دل دارند صادقانه با مسئولان خود در میان می گذارند که این شفافیت فرصتی برای آشنایی با چالش ها و تلاش برای حل آنها می تواند باشد. 

امروز نیازمند تغییر در رفتار، باور و روش هایی هستیم تا پویایی مدارش و دانش آموزان را محقق کند لذا مدیران در این جلسات بهتر است بیشتر مستمع باشند تا سخنران و کمی هم از فرزندان خود بیاموزند زیرا آنها نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند که بدون شک کارشناسی و کاربردی است.

کد خبر 4777657

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج دانش آموزی استان قزوین هفته بسیج جلسه قزوین بوشهر شهرکرد ایلام بارش برف قزوین گرگان قیمت بنزین شیراز بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بیرجند زلزله راهپیمایی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه