Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:31:42 GMT

اتاق بهداشت مدارس البرز متناسب سازی و تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۱۶۵۲

اتاق بهداشت مدارس البرز متناسب سازی و تجهیز شد

 فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود اتاق بهداشت در مدارس به منظور ارائه خدمات بهداشتی ،معاینات غربالگری و خدمات کمک های اولیه به دانش آموزان در مدارس از اهمبت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان داشت: در همین راستا با همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از شهریورماه ۹۸ تا کنون برنامه متناسب سازی و تجهیز اتاق های بهداشت مدارس استان با اولویت مناطق کم برخوردار در دستور کاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول وسایل و تجهیزات مورد نیاز اتاق بهداشت مدارس را شامل تخت معاینه به انضمام پتو ، بالش و ملافه، قدسنج ،ترازو ،ترمومتر و فشار سنج ، میز پانسمان،جعبه کمک های اولیه،چارت بینایی سنجی، دفتر معاینات و گزارشهای روزانه و وسایل کمک آموزشی بهداشتی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار مدرسه البرز زیر پوشش برنامه متناسب سازی و تجهیز اتاق بهداشت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای متناسب سازی و تجهیز اتاق بهداشت مدارس این استان ۲ میلیارد ریال هزینه شد.

علیزاده تصریح کرد: مشارکت دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص اجرای برنامه های مشترک سلامت محور در مدارس این استان بی نظیر است.

وی عنوان کرد:مراقبان سلامت به عنوان بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان ایفا می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مربیان بهداشت با ارائه آموزش های لازم از جمله بهداشت فردی، بهداشت روان، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، تغذیه دوران بلوغ ، بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دار و غیر واگیر به ارتقاء ضریب سلامت در مدارس کمک می کنند.

علیزاده انجام به موقع و درست معاینات غربالگری ها و واکسیناسیون دانش آموزان و همچنین آشنا ساختن والدین با نیازها ، مشکلات بهداشتی فرزندان در سنین مدرسه و اهمیت تغذیه در سلامت جسمی و فکری دانش آموزان را از دیگر وظایف مربیان بهداشت در مدارس برشمرد.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش در زمینه رفع مشکلات بهداشت محیط و نیز تجهیز اتاق بهداشت و پایگاه تغذیه سالم مدارس، نیاز است همه دستگاه های مربوطه با این نهاد تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز بهداشت و سلامت مدارس البرز بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در مراسم روز جهانی ماما که در سالن هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، افزود: حمایت از خانواده و اجرای قوانین جوانی جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزشی منشور کرامت بارداری، برگزاری دوره‌های آموزشی هادیان زندگی و تربیت مربی در راستای حفظ حیات جنین، ازدواج به هنگام و تشویق به فرزندآوری از اقدامات انجام شده در حوزه مامایی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: ماماها در زمینه مشاوره فرزندآوری، سلامت دختران، ارتقای سلامت مادران و ترویج زایمان طبیعی، نقش بی بدیل دارند و در این زمینه ارائه مراقبت‌های حضوری و غیرحضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی برای مادران باردار نیز انجام می‌شود.

وی، مراقبت و بررسی تکامل و رشد کودکان را از دیگر اقدامات ماماها در کشور دانست و افزود: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان سینه و بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت با محوریت ماماها است.

فرشیدی گفت: آموزش حین ازدواج، مشاوره‌های فرزندآوری، همچنین آموزش‌های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده نقش دارند، اظهار کرد: خدمات بارداری و غیربارداری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، زیرا این قشر نقش بی بدیلی در ارتقای سلامت دختران، زنان و مادران خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت هستند و نقش آنها در موضوع سلامت خانواده نیز تعریف شده است.

فرشیدی در پایان تاکید کرد: باید به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده توجه ویژه‌تری شود و در این راستا، ماماها نقش مهم و کلیدی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

کد خبر 6099747 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم