Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دیوید هال» با انتشار پیامی در توئیترش نوشت: امروز بیانیه سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) درباره نگرانی‌مان در خصوص اقدام ایران برای کاهش تعهداتش در چارچوب برجام را قرائت کردم.

وی بدون اشاره به اجرا نشدن تعهدات طرف‌های اروپایی برجام افزود: «این مهم است که ایران فوری به اجرای کامل تعهداتش طبق برجام بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جمهوری اسلامی که همواره بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید کرده است؛ یک‌سال پس از خروج آمریکا از این توافق، پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما پس از مشاهده بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتِ برجامی آنها بویژه بهره‌مندی‌ ایران از منافع اقتصادی این توافق، از اردیبهشت‌ماه امسال گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات خود، طبق برجام آغاز کرد.
پس از اجرای گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات در چارچوب برجام، اروپا اعلام کرده از یک سو به دنبال بهره‌مندی تهران از مزایای اقتصادی این توافق است و از سوی دیگر گزینه‌های باقی‌مانده برای حفظ برجام را بررسی می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو هفته گذشته آغاز فرایند غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو و عبور ذخایر آب سنگین ایران از مرز ۱۳۰ تن تعیین شده در برجام را تائید کرده است.
کاهش تعهدات هسته‌ای به صورت گام به گام و براساس عملکرد کشورهای حاضر در برجام و با هماهنگی کامل آژانس بین‌المللی انجام شده است. 

اتحادیه اروپا دوشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت اجرای کامل و موثر برجام و اراده خود برای ادامه همه تلاش‌ها در جهت حفظ این توافق تاکید کرد. در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده تا از اقداماتی که با برجام سازگار نیست دوری کند.

«کرنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز امروز در آغاز نشست شورای حکام آژانس در وین، همکاری فوری ایران با آژانس را خواستار شد و اعلام کرد، هفته آینده دیداری بین آژانس با مقام‌های ایرانی در تهران برگزار خواهد شد. او همچنین قرار است ساعتی دیگر در نشست خبری شرکت کند تا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد. 

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GHg برچسب ها: برجام ، انگلیس ، آزانس ، برجام

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: برجام انگلیس آزانس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راشاتودی: تحریم ایران بنزین آمریکا را 60 درصد گران کرد قانونگذار ارشد آمریکا: مجلس سنا هم تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران را تصویب می‌کند

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد