Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:34:06 GMT

حال خوش خواندن

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۴۴۴۲

حال خوش خواندن

کتابگردی ششمین سال از عمر خود را در حالی سپری کرد که اهالی فرهنگ، ‌رسانه و مسئولان به کتابفروشی های سراسر پایتخت مراجعه و با خرید و مطالعه کتاب به طور نمادین بر ضرورت افزایش مطالعه و آگاهی در سطح جامعه تاکید کردند.

کتابگردان در روز کتابگردی از کتابفروشی های مناطق ۲، ۵، ۶ و ۱۱ دیدن کرده و با خرید کتاب تلاش کردند تا یک روز با کتاب را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهدای ۱۰ هزار عنوان کتاب به پلدختر
«احمدمسجد جامعی» عضو  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برنامه کتابگردی و بازدید از کتابفروشی موسسه خانه کتاب از مساعدت برای اهدای ۱۰ هزار عنوان کتاب به شهر پلدختر خبر داد.

وی با بیان اینکه در جریان سیل امسال پلدختر آسیب های زیادی دید، خاطر نشان کرد:‌ با هماهنگی اتحادیه ناشران و کتابفروشان ۱۰هزار عنوان کتاب به شهر پلدختر اهدا خواهد شد.
وی تاکید کرد:‌ درخواست کرد که ناشران زن نیز در این پویش همراهی حضور جدی و فعال داشته باشند.

«نیکنام حسینی‌پور» مدیرعامل خانه کتاب نیز با اشاره به بازدید از منطقه پلدختر گفت:‌ در جریان بازدید از شهر پلدختر متوجه شدیم که تعداد زیادی از کتابفروشی‌های این شهر به صورت کامل از بین رفته است.
وی افزود: تعدادی از ناشران تقاضا کردند که ناشران با آن‌ها در جریان بازسازی کتابفروشی‌ها و تعویض و امانت کتاب‌ها همراهی کنند.

۲۲ کتابخانه ویژه نابینایان در ۲۲ منطقه پایتخت
مسجدجامعی در جریان برنامه کتابگردی از کتابفروشی آفرینش دیدن کرد و از وجود قفسه کتاب ویژه نابینایان تقدیر کرد و گفت: می توان از این ایده برای جانمایی قفسه کتاب ویژه نابینایان در فرهنگسراها و سراهای محله استفاده کرد.
وی ادامه داد:‌ در راستای بهره گیری روشندلان از کتابخانه ها در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران، ۲۲ کتابخانه ویژه نابینایان فعال شده است.  

کتابفروشی، پاتوق محله
این عضو شورای شهر تهران همچنین نصب تابلوی راهنمای کتابفروشی ها در منطقه ۲ شهر تهران را ارزشمند دانست و گفت:‌ امیدوارم این طرح در سراسر کشور اجرایی شود و تابلوهای راهنمای کتابفروشی شهروندان به سمت خرید و مطالعه کتاب راهنمایی کند.
وی تاکید کرد:‌ نصب تابلوی راهنما برای کتابفروشی‌ها ظرفیت قابل توجهی برای تحقق شعار کتابگردی امسال و تبدیل کتابفروشی به پاتوق محله ایجاد خواهد کرد.

امیدوارم معافیت مالیاتی ادامه داشته باشد
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره معافیت مالیاتی کتابفروشان ابراز امیدواری کرد که معافیت مالیاتی کتابفروشان استمرار پیدا کند و این موضوع از سوی تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه نشر پیگیری خواهد شد.
 وی ایجاد شبکه توزیع کتاب را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی نشر دانست و افزود: تقویت کتابفروشی‌های محلی زمینه‌ای برای ایجاد یک شبکه توزیع قوی کتاب در کشور است.
 
پویش کتابگردی، پویشی مردمی 
«نیکنام حسینی‌پور» مدیرعامل خانه کتاب در جریان برنامه کتابگردی، تاکید کرد: پویش روز کتابگردی باید با تلاش رسانه‌ها از آیین دولتی به رسمی مردمی تبدیل شود.
وی گفت: بخشی از مشکلات کتابفروشی‌ها در این گفت‌وگوهای غیررسمی به آسانی حل می‌شود و خوب است که با تعمیم پویش روز کتابگردی به سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده شود.
 

درخواست انجمن صنفی زنان ناشر 
در ادامه برنامه کتابگردی، «پروین صدقیان»  رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی زنان ناشر از  «محمدجواد حق شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد از ساختمان‌هایی که در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار دارد، برای راه‌اندازی دفتر انجمن مکانی به این مجموعه اختصاص داده شود.
وی افزود: از این دفتر می‌توانیم برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی مانند تأسیس کتاب‌فروشی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با محوریت فعالیت زنان ناشر استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا؛ در روز کتابگردی، اهالی قلم، ‌رسانه، مسئولان و برخی شهروندان از کتابفروشی «جهاد دانشگاهی»، «ایثار»، ‌ «نشر اسم»، «شهرکتاب هیرمند»،   «خانه مفید» و برخی کتابفروشی های خیابان انقلاب دیدن کردند.
 

برچسب‌ها تهران موسسه خانه کتاب ایران کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران موسسه خانه کتاب ایران کتاب تهران موسسه خانه کتاب ایران کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور «یاسر احمدوند» رئیس این دوره نمایشگاه کتاب و «علی رمضانی» سخنگوی نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. پس از پایان نشست، خبرنگاران از مراحل آماده سازی نمایشگاه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • واکنش مهران غفوریان به ساواکی خواندن پدرش
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • آماده سازی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟