Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابش با اشاره به اینکه زلزله شمال شرق کشور تخریب هایی در سازه های غیر مهندسی و غیر فنی ایجاد کرد، گفت: تا این لحظه طبق آمارگیری های انجام شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حدود ۳ هزار واحد احداثی و ۱۵۰۰ واحد هم تعمیراتی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علیرضا تابش» شب گذشته (پنجشنبه 30 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زلزله آذربایجان‌شرقی خانه‌هایی که از طرح ویژه ما استفاده کرده بودند سالم مانده‌اند، گفت: زلزله اخیر شمال شرق کشور عمدتاً تخریب هایی در سازه های غیر مهندسی و غیر فنی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا این لحظه طبق آمارگیری های انجام شده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حدود 3 هزار واحد احداثی و 1500 واحد هم تعمیراتی شناسایی شده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اولین اقدام امدادی ما آوار برداری از واحدهای تخریب شده بود که حدود 700 واحد مشمول این طرح می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در آوار برداری های شتاب زده عمل نمی کنیم زیرا آوار برداری باید به گونه ای باشد که بخشی از مصالح و زیر ساخت های ساختمان ها قابل استفاده باشد، گفت: برای این امر هم ماشین آلات کافی به تعداد تقریبی 200 ماشین در محل مستقر کرده ایم .

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی آمادگی سرعت بخشیدن به آوار برداری وجود دارد، افزود: پس از آن هم باید عملیات احداث به سرعت انجام پذیرد.

 

تابش درباره اسکان زلزه زدگان نیز گفت: اسکان موقت در مناطق زلزله زده شمال شرق کشور به دو شیوه امکان پذیر است اول به کسانی که در شروع یا همان مناطق دارای اقوام بودند و برایشان امکان اسکان در خانه اقوام وجود داشت 10 میلیون تومان دریافت نمودند تا بدنبال اجاره مسکن بروند قسط دوم این امر را هم پس از استقرار دریافت می کنند.

 

وی درباره پرداختن شیوه دوم گفت: این شیوه به آنهایی مربوط می شود که کسی را ندارند به این اشخاص اتاقک هایی تحویل می شود که تا این لحظه حدود 200 واحد از این اتاقک هایی طراحی و نصب شده است. به نظر می رسد به بیش از این تعداد اتاقک نیازی باشد اگر هم متقاضی مازاد وجود داشت امکان نصب اتاقک بیشتر وجود دارد.

تابش در خصوص چادر نشینان زلزله زده شمال شرق کشور خاطر نشان کرد: اینکه تعدادی چادرنشین هستند بستگی به نوع ثبت در خواستشان دارد اگر از ما اتاقک خواستند برایشان آماده می کنیم بنابراین گمان نمی کنم دیگری کسی در چادر به سر ببرد.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمعیت مازاد روستاها، افرادی هستند که به صورت فصلی در آنجا ساکن هستند و باقی سال را در شهرها به سر می برند، گفت: با این حال هر کس فرم درخواست تسهیلات و کمک هزینه را پر نموده باشد ما آمادگی امدادرسانی داریم اما افراد باید اسکان دائم خود را در روستاهای آسیب دیده احراز نمایند.

 

تابش از تامین اعتبار برای اسکان دائم آسیب دیدگان خبر داد و افزود: تاکنون بانک مرکزی 200 میلیارد تومان به منظور وام به بانک های عامل تزریق کرده و 100 میلیارد تومان هم بصورت بلاعوض تامین مالی شده که 50 درصد آن به حساب ها واریز شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمان تقریبی پایان کار واحدهای تعمیری را 22 بهمن 98 و احداث واحدهای دائمی را تیرماه سال آینده عنوان کرد.

 

تابش در ادامه این برنامه خبری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده کشور نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: 70 هزار واحد تعمیراتی در 23 استان داشتیم که کار همه این تعداد به اتمام رسیده و ساکنان آن مستقر شده اند. در استان گلستان عملیات حدود 9 هزار و دویست واحد تعمیری پایان یافته از 7700 واحد احداثی حدود 7500 واحد به بانک معرفی شده اند.

 

وی آمار کلی واحدهای احداثی کل کشور را 65 هزار واحد عنوان کرد و افزود: واحدهای تعمیراتی کل کشور هم حدود 70 هزار واحد می باشد که در استانهای لرستان گلستان، خوزستان بصورت همزمان و برابر در حال پیشرفت هستند .

 

تابش با بیان اینکه از 65 هزار واحد احداثی حدود 50 هزار واحد به بانک معرفی شده که از این تعداد 40 هزار واحد بتن ریزی شده است از پرداخت رقم کل 94 میلیون تومان کمک هزینه برای هر واحد آسیب دیده شهری در مناطق زلزله و سیل زده خبر داد و گفت: اگر مالکان بلند پروازی کنند باید خودشان هم هزینه نمایند. مردم باید خودشان هم آورده داشته باشند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد هفته بسیج کتاب هفته کتاب سهمیه بندی بنزین کتابخوانی اصفهان مناطق زلزله زده علیرضا تابش خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

ملانوری مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران یزد گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد. 

وی افزود: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.
 
ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.
 
ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد