Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@03:41:20 GMT

برداشت زیتون روغنی در استان قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۷۷۱۱

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت دانه روغنی زیتون از ۶هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های بارور منطقه طارم سفلی آغاز شده است.

اکبری افزود: سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۹هزار و ۵۰۰هکتار است که از این میزان ۶هزار و ۵۰۰هکتار بارور است.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی؛ امسال ۲۵هزار تن دانه زیتون در استان تولید می‌شود که ۵۰ درصد از آن به صورت سبز یا کنسروی و ۵۰ درصد هم به صورت روغنی برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون ۱۲هزار تن دانه روغنی برداشت شود که با احتساب ۱۸تا۲۰ درصد ضریب تبدیل به روغن حدود ۲هزار تن روغن زیتون تولید شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴واحد صنعتی کنسرو و روغن کشی زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که محصول زیتون باغداران را بصورت دستمزدی روغن کشی و خریداری می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: برای داشتن روغن زیتون با کیفیت باید به موقع این محصول را برداشت و در حداقل زمان ممکن روغن گیری کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین جهاد کشاورزی روغن زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم)
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر