Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار بابیان اینکه دشمن شکست‌خورده در همه عرصه‌ها، دندان‌های کینه را فشرده و لانه‌های توطئه خزیده و مترصد سوءاستفاده از فرصت است، گفت: پذیرش اصل طرح سهمیه‌بندی بنزین از سوی مقام معظم رهبری، حکمت آمیز بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه سی و پنجم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که ستایش مخصوص خداوند است، هرچند روزگار، حوادث سهمگین، مهم و دردناکی برای ما پیش آورده است و گواهی می‌دهم که معبودی جز خداوند یگانه نیست، شریکی ندارد و معبودی با او نمی‌باشد و گواهی می‌دهم که حضرت محمد (ص) بنده برگزیده و فرستاده اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ابراز کرد: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرمایند که اما بعد، نافرمانی از دستور نصیحت کننده مهربان دانای باتجربه، موجب حسرت و اندوه می‌گردد و پشیمانی به بار می‌آورد، من درباره مسئله حکمیت، فرمان خود را به شما گفتم و نظر خالص خویش را در اختیار شما گذاردم، اگر به سخنان گوش‌داده می‌شد چه نیکو بود.

 

امام‌جمعه شهر چوار یادآور شد: امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرماید ولی شما مانند مخالفان جفاکار، عصیانگر و پیمان‌شکن از قبول سخنانم امتناع کردید تا آنجا که گویی نصیحت کننده در پند خویش به تردید افتاد و از ادامه اندرز خودداری کرد، در این حال مثال من و شما مانند گفتار اخوهوران (مردی از قبیله بنی هوازن) است که گفت: من در سرزمین منعرج اللوی، دستور خود را دادم ولی شما گوش ندادید و اثر آن را فردا صبح درک کردید.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست ابراز کرد: امام علی (ع) این خطبه را پس از پایان گرفتن جریان حکمیت ایراد فرمود که عمر و عاص با حیله و تزویر، ابوموسی اشعری نادان را فریب داد تا امام علی (ع) را از خلافت خلع و معاویه را نصب کند و این معنا مردم عراق را سخت تکان داد.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص فرمودند به دنبال مصوبه سران قوا، حوادثی در روزهای اخیر در برخی از شهرهای کشور اتفاق افتاد و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکز هم تخریب شد، آتش زدن بانک‌ها و برخی مراکز دیگر و ورود اشرار و انسان‌های ناباب و کینه‌ورزان و برخی از جوانان که تحت تأثیر هیجانات قرارگرفته بودند، موجب به بار آمدن مفاسدی شد. این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن موجب ناامنی‌هایی شد، ناامنی برای یک کشور بزرگ‌ترین مصیبت است.

 

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه افزود: در جلسه سران قوا طرحی درباره سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین به‌منظور کاهش تبعات شرایط قبلی عرضه بنزین، به تصویب رسید و اعلام شد که در اولین واکنش‌ها موجب ناراحتی، نگرانی و نارضایتی مردم گردید، اعتراض و گلایه مردم به خاطر احساس خسارت و ضرری است که تصور می‌کنند برایشان به وجود خواهد آمد، این نارضایتی و ناراحتی و به وجود آمدن هیجانات، موجب پدید آمدن شرایطی می‌شود که دشمن عنود و مزدوران داخلی‌اش بر امواج این اعتراضات سوار می‌شوند و جهت مطالبه گری و اعتراضات را تغییر می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست ابراز کرد: استکبار جهانی باهم پیمانان منطقه‌ای که مرکز شرارت هستند با استفاده از فضای مجازی و دیگر مراکز شرارت اعم از خاندان منحوس پهلوی و مجموعه خبیث منافقین وارد عرصه شده و میدان‌دار شرارت و فتنه می‌شوند، این شرایط فضایی مه‌آلود را پدید می‌آورد که اولین قربانی آن خود مردم و مطالبات به‌حق آنان است.

 

امام‌جمعه شهر چوار در ادامه داد: شرایطی که دشمن شکست‌خورده در همه عرصه‌ها، دندان‌های کینه را فشرده و لانه‌های توطئه خزیده و مترصد سوءاستفاده از این فرصت است تا انتقام شکست حداکثری‌اش را در فشار حداکثری از طریق تحریم و بی‌اعتباری راهبردی‌اش در میدان مقاومت را از مردم انقلابی و نجیب و صبورمان بگیرد.

 

وی تصریح کرد: اینجاست که دیده بان بصیر انقلاب اسلامی، با نگاهی که از بلندای معرفت، حکمت و بصیرت الهی است به میدان می‌آید و با هشدارهای بیدارکننده‌اش، جلوی گسترش فتنه و ناامنی را می‌گیرد، شرایط کنونی کشور و نظام بسیار حساس است، دشمن زخم‌خورده از مقاومت در منطقه و جهان که درصدد تضعیف جبهه مقاومت و عمق راهبردی ایران اسلامی است، با تشدید فتنه در کشورهای مقاومت و تقویت فشار حداکثری از راه تحریم و جنگ روانی و جنگ اقتصادی و دیپلماسی، شکست‌خورده‌تر و زخم‌خورده‌تر از هر زمان است، طبیعی است بخواهد انتقام بگیرد.

 

 حجت‌الاسلام میهن‌پرست یادآور شد: واضح است هدف اول نیروهای فتنه‌گری دشمن، امنیت کشور و مردم است، آن‌هم مردمی که از فضای پیش‌آمده، نگران و ناراحت‌اند، طبیعی است که در کمین نشسته و با سرعت و فوریت و با تجمیع همه توان رسانه‌ای، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، هم‌افزایی و به‌کارگیری همه مراکز شرارت به میدان بیاید و بخواهد کاری را که در سال 88 انجام داد، اکنون در چند روز انجام دهد و به‌زعم باطل خود نظام را به تغییر محاسبه و عقب‌نشینی وادار کند و برای میز مذاکره برگ برنده داشته باشد.

 

امام‌جمعه شهر چوار گفت: مقام معظم رهبری در این شرایط سه‌راه ازجمله مخالفت صریح با طرح مزبور و دستور توقف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را پیش رو داشتند که این راه، چند ایراد داشت که از همان روز با هدایت رسانه‌ای استکبار، حاکمیت دوگانه در کشور القاء شده و در آن دمیده می‌شد، دوم بهانه به دست کسانی می‌داد که درصدد بودند بگویند ما می‌خواستیم کارکنیم، اما نگذاشتند و این روش را تداوم بخشیده و تقویت می‌کردند و سوم سنگ بنای نادرستی گذاشته می‌شد که بعدها هر دولتی دیگری از رهبری توقع ورود در این‌گونه مسائل کند و دستور توقف یا تعویق یک طرح را مطالبه کنند.

 

وی بابیان اینکه راه دوم پیش روی رهبر معظم انقلاب اسلامی سکوت و عبور از حوادث بود، افزود: این کار نه به مصلحت کشور بود و نه به اقتضای جایگاه رهبری بود، چون صبح همان روز قرار بود یک طرح دوفوریتی و یک طرح سه فوریتی در مجلس برای توقف طرح مطرح شود، طبیعی بود آتش اختلافات بین نمایندگان مخالف و موافق شکل می‌گرفت و تصویب توقف طرح یا عدم آن، هرکدام تبعات منفی بیشتری داشت و به اختلاف بین قوا، بیشتر دامن می‌زد، جلوگیری از اختلاف بین قوای کشور و ایجاد هماهنگی بین قوا با تصمیمات راهبردی پیشگیرانه، از اصلی‌ترین وظایف رهبری است.

 

امام‌جمعه شهر چوار بابیان اینکه سومین راه مسیر صواب و حکمت‌آمیزی بود که رهبر انقلاب اسلامی انتخاب کردند، گفت: ایشان با پذیرش اصل طرح که مستند به نظر کارشناسان و تصمیم سران قوا بود، با اصل طرح که ضرورت کشور است موافقت کردند و جزئیات را به خاطر عدم تخصص در آن از یک سوء و اختلاف متخصصان اقتصادی در این امر، به تداوم بررسی کارشناسی برای کاهش مشکلات مردم و با قید مراقبت و نظارت بر جلوگیری از افزایش‌گرانی واگذار کردند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست در ادامه با تبریک هفته بسیج به آحاد جامعه اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: از نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی ازآنجاکه بسیجی و فرهنگ بسیجی تربیت‌یافته و بالنده در چنین فضای الهی و دینی هستند و محیط جهاد و تلاششان سرشار از روحیه ایثارگری و آزاداندیشی و معرفت و بصیرت است و بر این اساس، مردم جامعه، از این تفکر و فرهنگ انتظاراتی دارند که بیش و پیش از هر کس بسیجیان باید با آن آشنا و بدان پای بند باشند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد هفته کتاب اصفهان اردبیل محکومیت اغتشاشات اخیر کانون مساجد کتاب اغتشاشگران مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار به نکات راهبردی و مهم برای حل مشکلات اقتصادی و جامعه کارگری اشاره فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه گناوه افزود: ارزش و جایگاه کار و کارگر از منظر و دیدگاه آموزه‌های دینی مبین اسلام و پیامبر (ص) از نکات مهم فرمایشات رهبری در این دیدار بود.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر مطرح شده از سوی رهبری اقتصاد کشور بود، گفت: امروز وضعیت اقتصادی و معیشت مردم یکی از مهمترین مسائل در کشور و از دغدغه‌های مهم رهبری است و لذا رهبر فرزانه انقلاب در ۱۷ سال اخیر نامگذاری سال را با مسائل اقتصادی گره می‌زند و هر سال بحث اقتصادی را در نامگذاری سال مطرح می‌فرمایند که امسال نیز «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز تمام کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی معتقد هستند که اگر مردم وارد میدان مسائل اقتصادی به خصوص در تولید و جهش تولید شوند می‌تواند بار سنگین مشکلات اقتصادی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی در جامعه کارگری از نکات مهم و کلیدی فرمایش رهبری در دیدار با کارگران بود، ادامه داد: امروز جامعه کارگری باید امنیت شغلی داشته و در حاشیه امنیت قرار گیرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه بیمه کارگران نیز از مباحث مهم مطرح از سوی رهبر انقلاب بود، گفت: باید به بیمه کارگران توجه شود، متأسفانه در مناطقی مانند همین شهرستان ملوانان که عمری کارگری کرده‌اند اما بازنشستگی و بیمه درستی ندارند.

وی ادامه داد: تحریم‌های دشمنان، بدخواهان و معاندین نظام اسلامی بر کشور و بر ملت ایران تحمیل می‌شود و اثرات منفی بر اقتصاد جامعه می‌گذارد.

وی گفت: دشمنانی سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ملت ایران وضع می‌کنند تا این ملت تسلیم خواسته‌های مستکبران عالم شود اما به یاری خداوند و دعای امام زمان (عج) و با همت مردم و جوانان و رهبری رهبر فرزانه انقلاب از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: دشمنان و معاندان نظام اسلامی در طول ۴۵ سال عمر نظام اسلامی، برعلیه نظام و ملت ایران توطئه می‌کنند و شعار حمایت از مردم را سر می‌دهند و بر مظلومان و مسلمانان ظلم و ستم می‌کنند.

وی با اشاره به عملیات ظفرمندانه وعده صادق در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به تعبیر فرمایش رهبری اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی در این عملیات مهم‌تر از موشک‌ها و پهپاد ها است و نباید از آن غفلت کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در این عملیات مسئله قدرت، شهامت و شجاعتی است که پس از این عملیات در دل نیروها و ملت‌های جهان جوانه زده است و مسئله اصلی شکست هیمنه رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه این به معنای نادیده گرفتن تأثیر موشک‌ها و پهپادها نیست، گفت: ما نقش ابزارها، موشک‌ها و پهپادها را نادیده نمی‌گیریم بلکه این موشک‌ها و پهپادها غوغایی در جهان به پا کرد و توانست پایه‌های دشمن را به لرزه در آورد.

وی بیان کرد: در عملیات وعده صادق جسارت، شهامت و قدرت و اراده ملت ایران هیمنه دشمن را در هم شکست.

رعایت قانون باید برای ما خط قرمز باشد

وی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط نیروی فراجا گفت: از زمان فتننه ۱۴۰۱ که با شعار حمایت از زن این فتنه آغاز شد اما آنها نه طرفدار زن و نه حقوق بشر هستند، رهبر فرزانه انقلاب در دیدارهای و مقاطع مختلف و شرایط جامعه به مسئله حجاب پرداخته‌اند که یکی از مهمترین و محوری ترین بیانات ایشان، فرمایشات در دیدار رمضانی با مسئولان کشور است که فرمودند «کشف حجاب هم حرام شرعی و هم سیاسی است».

وی بیان کرد: رهبرانقلاب فرمودند مسئله حجاب هم فقهی و شرعی و قانونی است اما از نظر قانون همه باید قانون را رعایت کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اجرای طرح «نور» که از ۲۵ فر.وردین ماه جاری از سوی نیروهای خدوم فراجا و با همکاری مردم و تذکر لسانی و با تدبیر به خوبی اجرا شده که از دست اندر کاران اجرای این طرح در شهرستان تقدیر می‌شود.

وی گفت: طرح «نور» طرح بسیار خوب و اثرگذار است و همه باید مطیع قانون بوده و رعایت قانون برای ما خط قرمز باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به روز ملی خلیج فارس در سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز بعد از ۱۱۷ سال گفت: نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز ملی «خلیج فارس» یک اقدام بسیار فرهنگ ساز و گفتمان ساز در مقابله با تحریف گرایی نظام سلطه در رابطه با خلیج فارس است و ما ساحل نشینان و حاشیه نشینان این دریا بیشتر باید این روز را گرامی بداریم.

معلم تراز انقلاب اسلامی باید محور تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد

وی با گرامیداشت هفته معلم و شهادت شهید استاد مطهری گفت: معلمان مشعل داران هدایت هستند که در عرصه تعلیم و تربیت حق بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارند.

وی بیان کرد: معلم تراز انقلاب اسلامی باید محور تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشد و از دیدگاه فرهنگ اسلامی دعوت الهی و تربیت معنوی مهمترین رسالت معلم تراز انقلاب اسلامی است.

لزوم افزایش نظارت بر کارهای فرهنگی

وی با اشاره به برگزاری محفلی در کلبه فرهنگ و هنر گناوه و حواشی ایجاد شده گفت: ما با طنز مخالف نیستیم زیرا طنز اصولی می‌تواند بسیار راهگشا باشد اما اگر این طنز تبدیل به ضد فرهنگ و هنر شود باید از آن جلوگیری شود.

امام جمعه گناوه گفت: متأسفانه این موضوع و خوانش شعری به ظاهر طنز باعث جریحه دار شدن قلوب مردم ولایتمدار شهرستان شده که مسئولان و دست اندر کاران این کار باید عذرخواهی کنند و دیگر از این برنامه‌های ضد فرهنگ و هنر در شهر اجرا نشود.

وی بیان کرد: نظارت بر برخی کارهای و برنامه‌های فرهنگی و هنری باید بیشتر شود تا اینگونه برنامه در شهر تکرار نشود.

وی گفت: مصلی جمعه برای برگزاری کنکور در این هفته در اختیار برگزارکنندگان کنکور و شرکت کنندگان قرار گرفت تا بهترین شرایط برای آینده سازان کشور و شهرستان فراهم و دانش آموزان بدون دغدغه بتوانند در آزمون شرکت کنند.

کد خبر 6089157

دیگر خبرها

  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • معاون رهبر حماس: طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود