Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:59:24 GMT

آشوبگران از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۸۶۰۳

آشوبگران از اعتراضات مردم سوء استفاده کردند

ایسنا/اصفهان امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرستان های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه یک صدا اعمال تخریبی اعتشاشگران را محکوم و بر حمایت از قشر ضعیف جامعه تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه نطنز، اظهار کرد: آشوبگران یا همان داعشی های وطنی از اعتراضات به حق و مسالمت آمیز مردم سو استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعتراض به مشکلات و رفع آنها و یا توجیه مردم توسط مسئولان حق مشروع هر ملتی است و ملت ما هم خواهان همین حرف بود، ولی عده ای اوباش از این فرصت سو استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه نطنز گفت: وقتی بنزین گران شود همه چیز به تبع آن گران خواهد شد که مردم هم نگران همین موضوع هستند، اما نکته مهم این است که این تصمیم دولت است و باید به ان احترام گذاشت.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ایران یعنی استکبار، اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی منطقه قصد داشتند تا اعتراضات مسالمت آمیز را به یک فتنه تبدیل کنند و نا امنی را در ایران رواج دهند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ایران هسته مقاومت و عراق و لبنان هم بال های آن هستند که دشمنان ابتدا بال های مقاومت را هدف قرار دادند و هدف بعدی هسته مقاومت یعنی ایران بود.

وی گفت: اما با بصیرت ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری این فتنه هم خنثی شد و ایران اسلامی مثل همیشه در اوج اقتدار خواهد بود.

بسیجی برای خدا وارد عرصه می شود

همچنین امام جمعه خمینی شهر در خطبه های این شهر، گفت: بسیجی شدن یک آرمان قرآنی است و خداوند در آیات زیادی دستور به تشکیل بسیج داده است. ۵ آذر امام راحل(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد. بسیج یک دستور قرآنی است و آیات زیادی دستور به تشکیل بسیج داده است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید بسیج شوند گفت: بسیجی شدن یک آرمان قرآنی است. امام راحل می فرمایند "اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد شد."

وی تفکر بسیجی را نجات بخش کشور دانست و گفت: اولین شاخصه بسیج، اخلاص است. بسیجی برای خدا وارد عرصه شده است. شاخصه دوم حضور در میادین سخت و هر جایی که نظام اسلامی نیاز به کمک دارد، است.

امام جمعه خمینی شهر به دوران های مختلف کشور و حضور بسیجیان اشاره کرد و افزود: همین بسیجیان بودند که بساط فتنه را بر چیدند. بسیجی یعنی کسی که برای خدا قدم بر می دارد. شهادت طلبی، بصیرت و ولایت مداری از شاخصه های دیگر بسیجی است.

وی به نشست با وزیر بهداشت و درمان در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: این هفته مطالبات مردم در مورد تجهیزات بیمارستان ها، نظام ارجاع و تعمیر و ساخت خانه های بهداشت شهرستان را با حضور نماینده خدمت وزیر اعلام کردیم. اگر به این شهرستان توجه شود نظام سلامت آن ارتقا می یابد. 

موسوی در مورد آشوب های اخیر نیز گفت: تحرکات مشکوکی در ۱۰ استان دیده شد. بعدا دیدیم که تجمعات سازمان یافته ای که مجهز به سلاح گرم و سرد هست وارد اعتراضات مردمی شد و متاسفانه ۲هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شد. آشوبگران در صدد حمله به عسلویه بودند و بنادر و فروشگاهها و ... را می خواستند تخریب کنند. هدف آنها این بود که نظام اسلامی تسلیم دشمن شود.  اما به هدفشان نرسیدند چون مردم ما با بصیرت، مجالی به آشوبگران ندادند. 

دولت قیمت ها را رصد و کنترل کند

همچنین امام جمعه چادگان گفت: شخصا رییس دولت جلسه بگذارد و فرصت را بر سو استفاده گران در قیمت کالاها ببندد.

حجت الاسلام سید محمود بنی جمالی، افزود: بسیجی باید مشخصه های یک فرد انقلابی را داشته باشد و در هر شرایطی بصیر باشد.

وی خطاب به مردم در خصوص گرانی بنزین و اتفاقات اخیر افزود: اکثرا انتظار داشتند رهبری این تصمیم را خنثی یا ابطال کنند اما در عمل شاهد چیز دیگری شدند.

امام جمعه چادگان  گفت:پس از سخنان رهبری معظم خط مردم از فتنه گران جدا شد و در دفاع از نظام و ولی فقیه هوشمندانه عمل کردند.

بنی جمالی مصرف بنزین و تصمیم اخیر را داری دو بعد داخلی و شکل اجرا دانست و خاطرنشان کرد: اینکه در کشور ما مصرف سوخت بسیار بالا هست شکی در آن نیست، اما در اجرا باید به گونه ای عمل شود که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

وی خطاب به دولتمران گفت:هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده کپسول های CNG کمیاب شده است و این وظیفه دولت است که  زیرساخت های سوخت جایگزین را برای مردم ایجاد کند.

پس از نماز جمعه، مردم چادگان به همراه مسئولان به برگزاری راهپیمایی برائت خود را از اغتشاش گران و آشوبگران به نمایش گذاشتند و شعار وحدت و یکدلی سر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار سیاوش مسلمی در این آئین به میزبانی شهرستان فریدونکنار، گفت: به موجب برگزاری این مسابقات فضای خوبی برای جوانان ایجاد شد و حضور جوانان در این عرصه‌ها برای جسم، روح، فکر و برای آینده کشور که موجبات افتخار آفرینی را فراهم می‌کند، نقطه قوتی است.

فرمانده سپاه کربلا" از همه کسانی که در پایین‌ترین سطح برگزاری این مسابقات از پایگاه‌های مقاومت محلات تا بخش و شهرستان زحمت کشیدند تا این برنامه در عرصه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد و افزود: طبیعتا این اقدام صورت نمی‌گرفت مگر با همکاری و هم افزایی که بین بخش‌های اداره کل ورزش جوانان استان، اداره ورزش شهرستانها، شورا‌ها و شهرداریها، دهیاران و بخشداری‌ها و همچنین فرماندهان نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت ایجاد و زمینه لازم را فراهم کردند.

سردار مسلمی با بیان اینکه خدمت به مردم فقط معیشتی نیست، اظهار کرد: همه ما در هر سطوحی که مسئولیت داریم باید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها پرداختن به نسل جوان و خدمت به مردم باشد باتوجه به اینکه خدمت به مردم، فقط معیشتی نیست و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی همه این سطح می‌تواند عرصه خدمتگذاری باشد.

فرمانده سپاه کربلا از ۱۴۴ سالن ورزشی که در اختیار بسیجیان قرار داده شده، خبر داد و افزود: امروز افتخارمان این است که در مجموعه بسیج در خدمت مردم باشیم و بعنوان بخشی از جامعه ورزشی در استان مازندران انجام وظیفه کنیم و تاکنون ۱۴۴ سالن ورزشی در خدمت جوانان بسیجی استان مازندران قرار داده شده است.

سردار مسلمی با اشاره به مسئولیت خویش در کسوت رئیس هیئت کشتی بسیج کشور بیان داشت: امروز در حوزه ورزش کشتی، مازندران بعنوان قطب کشتی ایران است بر همین مبنا برنامه ریزی‌هایی را با هیئت کشتی استان برقرار کرده ایم که لیگ کشتی استانی و چندین تیم را در لیگ برتر و دسته یک داشته باشیم و ان شاءالله بتوانیم بخشی از سهم خودمان را بعنوان آورده مجموعه سپاه در حوزه کشتی تقدیم علاقه‌مندان کشتی کنیم.

گفتنی است، آیین اختتاحیه مرحله نهایی اولین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان مازندران جام شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان به میزبانی شهرستان فریدونکنار برگزار شد،

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول