Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهور از ایجاد یک نهاد حقوق بشر و شهروندی مستقل جدید خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسام الدین آشنا در نشست مشترک شورای هماهنگی امور حقوقی و دستیاران حقوق شهروندی به تشکیل یک نهاد مستقل جدید در حوزه حقوق شهروندی و حقوق بشر اشاره کرد و گفت: تشکیل «نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» حلقه مکمل حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون این نهاد ملی منشور حقوق بشر  ناقض است. چرا که خیلی نمی توان از کسانی که حقوق شهروندی را نقض می کنند، انتظار داشت گزارش دهنده نقض حقوق مردم باشند. پس باید یک نهاد به صورت قانونی  تشکیل شده باشد؛ اما تحت نظارت ضابطین و نهادهای دولتی و قوه قضاییه نباشد تا هم به شکایات رسیدگی کند و هم  شفاف گزارش‌ها را اعلام کنند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: گزارشات هم از نظر ملی و هم از لحاظ بین المللی باید قابل استناد باشد. در سطح ملی نهادی باید باشد که به دولت و قوه قضاییه بگوید که چه مواردی را در این حوزه نقض کرده است. از همه مهم‌تر  این است که این نهاد بتواند نتایج بررسی هایش را صریحا بیان کند. چنین نهاد ناظری می تواند منشور حقوق شهروندی را از یک متن صامت به یک متن پویا تبدیل کند .

آشنا تصریح کرد: رایزنی های سنگینی انجام شده که منشور حقوق شهروندی اجرایی شود. برای رفع سوء برداشت هایی که از حقوق شهروندی باید شود،  معاون حقوقی تلاش های متنوعی انجام داده، از جمله رایزنی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه. ان شاءالله امیدواریم در سال جاری این دستاورد به دستاوردهای حقوق شهروندی دولت و جامعه افزوده شود و با افتخار نهاد مستقل ملی  حقوق بشر و شهروندی آغاز به کار کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 397783

منبع: ایمنا

کلیدواژه: منشور حقوق شهروندی حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در حاشیه بهره‌برداری از تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودرو‌ها باشیم.

موسوی‌پور تصریح کرد در بستر آزادگان نیز آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره‌برداری پروژه‌های شهرداری تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تاثیر بسزایی در رفت و آمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدامیک از بزرگراه‌های پایتخت نیاز به آسفالت‌ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیاز‌ها به بخش کمربندی شهر تهران بویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می‌شود که اقدامات جهت آسفالت‌ریزی انجام می‌شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعا این اتفاق باید انجام شود، اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده‌ایم.

موسوی‌پور با تاکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتما باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می‌شود، گفت: قطعا با توجه به اینکه کمیته‌ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل و طرح ترافیک بررسی شود، با توجه به این مسائل قطعا طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟