Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نیروی انسانی در دانشگاه های به عنوان زیر ساخت توسعه بدرستی دیده نشده است و آموزش در این بخش ها متناسب با ظرفیت ها انسانی نیست.

وی ادامه داد: این که مسئولان استانی نسبت به این نیروی انسانی قوی حساس بشوند، باید  محیطی ایجاد شود تا نیروی انسانی همین خطه در اینجا مشغول به کار شوند تا توسعه را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با تاکید بر این که مفهوم توسعه یک مقوله درون زا است چرا که امکان ندارد کسی از بیرون این استان یا خارج از کشور بیاید تا توسعه را به وجود بیاورد، گفت: در واقع برای توسعه باید بر روی نیروهای جوان تحصیل کرده داخل استان تاکید کنیم و باید فرق جوان دارای ایده واختراع  با آدمی دیگری که این قابلیت ها را ندارد، دیده شود.

وی با اعلام این که دانشگاهها محور توسعه هستند اما زیرساخت های فعلی جوابگو  نیست، به مشکلات بیکاری فارغ التحصیلان اشاره کرد و توضیح داد: اولین سئوال جشن فارغ التحصیل دانشگاه این است که می خواهند چه کاره  شوند، شما چندین هزار دانشجو در این استان دارید ، داشتن دانشگاه ، اساتید و هیات علمی ، دانشجو و فارغ الحتصیل در استان باید در زندگی روز مره مردم احساس شود.

ستاری گفت: باید آموزش هایی تعریف شود که واقعا جامعه را متحول و مشکلات مردم را حل کند، افراد زیادی در دانشگاه و مدارس دولتی درس خواندند تا مشکل آنان حل شود چرا که از پول مالیات مردم این افراد در این مراکز دولتی درس خواندند و طبیعی است که درس نخواندند تا بار جامعه باشند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دولت تبدیر و امید به دنبال  زیست بوم کردن رویکرد تحصیلات در استان ها است و توسعه پارک و  شرکت های دانش بنیان را در استان ها را مورد توجه قرار دادیم.

ستاری از مازندران با ۲ نوع اکو سیستم غرب و  شرق متفاوت در حوزه گردشگری و کشاورزی بی نظیر توصیف کرد و گفت: این استان دارای پتانسیل بالایی در این ۲ حوزه دارد که باید از نیروهای انسانی آن نیز استفاده کرد.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که مازندران توانایی کشاندن نیروهای انسنانی  قوی را از دیگر نقاط کشور بویژه تهران دارد، افزود: برای جوانان استان مازندران باید کاری کنیم و اقتصاد جدیدی را درحوزه کشاورزی و گردشگری به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: از همه مسئولان و ائمه جمعه نیز در ایجاد  فضای کسب و کار جدید  تقاضای همکاری داریم تا پایه توسعه استان مازندران را به سمت نیروی انسانی ببریم، چرا که آدم ها باعث تحول و نوآوری می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز وارد مازندران شد و در نخستین ایستگاه سفرش به آمل به شهرستان آمل رفت و  از شرکت های دانش بنیان در شهرک صنعتی بابکان این شهرستان دیدن کرد. 

وی همچنین از مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه مازندران در بابلسر و مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد قائمشهر نیز بازدید کرد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در ساری مرکز مازندران ساختمان مرکز نوآوری و فناوری و شبکه نوآوری و فناوری را افتتاح می کند . 

ستاری همچنین بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری ساری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بازدید کرده و در کارگروه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان حضور می یابد.

برچسب‌ها سورنا ستاری مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری مازندران سورنا ستاری مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به دنبال توافق‌ سه جانبه با موضوع «توسعه زیست‌بوم نوآوری و بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و گلوگاهی حوزه ارتباطات و هوشمندسازی صنایع»، بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲، ایرانسل‌لبز به عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل، با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌مندی از ظرفیت استادان دانشگاه‌های برتر، از طرح‌های پژوهشی و متناسب با نیازمندی‌های اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، حمایت می‌کند.

استادان و دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشارکت در این فراخوان، طرح‌های پژوهشی خود در زمینه‌های مرتبط با سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (Reconfigurable Intelligence Surface (RIS))، اینترنت اشیا ماهواره محور (Satellite based IOT)، شکل‌دهی پرتو با استفاده از مواد پلاسما، سیستم‌های Cell-free massive MIMO، مکان‌یابی بی‌سیم (Wireless Location Tracking)، مخابرات V2X، شبکه مبتنی بر ORAN (NFV, SDN,…) و … را تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، از طریق ایمیل به آدرس ilabs@mtnirancell.ir ارسال کنند.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام و اعلام آمادگی از سوی استادان و دانشگاه‌ها، مراحل اولیه ارزیابی توسط ایرانسل انجام شده و طرح‌های منتخب، به جلسه‌ای با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت می‌شوند. در مرحله پایانی نیز قرارداد تولیدی یا توافقنامه تحقیقاتی، در قالب طرح‌های حمایتی و اعطای تسهیلات با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و ایرانسل، منعقد می‌شود.

توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، آن‌ را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی
  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • (ویدئو) جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان با پرچم فلسطین
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد