Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:34:57 GMT

دادگاه اسپانیا به دنبال محاکمه عموی بشار اسد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۲۲۰

دادگاه اسپانیا به دنبال محاکمه عموی بشار اسد

دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرد، مادرید پس از تکمیل فرایند تحقیقات، قصد دارد عموی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به اتهام پولشویی محاکمه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرد، دفتر دادستانی ۱۰ روز فرصت دارد تا به توصیه قاضی مبنی بر پیشبرد این پرونده پاسخ دهد و این اقدام فعلا وارد فاز اجرایی نشده و پس از آن زمان آغاز محاکمه مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی محاکمه رفعت اسد به همراه ۱۳ تن دیگر از جمله هشت تن از فرزندان و دو همسرش را به اتهام وابستگی به یک تشکیلات پولشویی توصیه کرده است. این تشکیلات متهم است بیش از ۶۰۰ میلیون یورو در اسپانیا پولشویی کرده است.

قاضی در این توصیه نامه تصریح کرده است،‌ تدابیر قضایی در حق این ۱۴ تن ادامه می‌یابد. این افراد طبق طرح و نقشه‌ای که به دهه ۸۰ بازمی‌گردد، عمل کرده‌اند، درست زمانی که رفعت اسد در سال ۱۹۸۴ بعد از توافق با برادرش حافظ، سوریه را با حدود ۸۰۰ میلیون دلار ترک کرد.

قاضی اضافه می‌کند، در کنار این مبلغ رفعت در دهه ۷۰ اموالی غیرقانونی را از طریق فعالیت‌هایی نظیر قاچاق، باج‌گیری، قاچاق آثار تاریخی و تصرف اموال و دارایی‌ها و قاچاق مواد مخدر به دست آورده بود.

رفعت اسد، عموی بشار اسد که به عنوان فرمانده نظامی سابق به دلیل سرکوب شورشی در سال ۱۹۸۲ علیه حافظ اسد، پدر بشار اسد مورد سرزنش قرار می‌گیرد اما در سال ۱۹۸۴ بعد از نزاع بر سر قدرت در مورد اینکه چه کسی جایگزین برادر بزرگش حافظ شود، علیه دولت کودتا کرد در حال حاضر بین فرانسه و انگلیس در تبعید به سر می‌برد.

او پس از مهاجرت به اروپا ملک‌های زیادی در فرانسه، اسپانیا و انگلیس خرید اما اموالش پس از چهار سال تحقیقات ضبط شد و هم‌اکنون در فرانسه با اتهام فساد روبه‌رو است. 

دو سال قبل رفعت به دلیل اتهام فساد و پولشویی تحت تحقیقات قرار گرفت و مسؤولان فرانسوی دارایی او معادل بیش از ۶۰۰ میلیون یورو را مصادره کردند.

رفعت اسد همچنین مالک عمارت گرجی نزدیک پارک لین در مرکز لندن و همچنین خانه‌هایی در فرانسه و اسپانیاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رفعت اسد عموی بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است.

چانگ پنگ ژائو در جلسه دادگاه در سیاتل شرکت کرد. قاضی ریچارد جونز مجازات بسیار سبک تری نسبت به 3 سال مورد نظر دادستان صادر کرد. وکلای مدافع درخواست آزادی مشروط کرده بودند.

احیای پرونده شکایت علیه بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهانشکایت از مدیر صرافی رمزارز آمریکایی به اتهام کلاهبرداری

نوامبر گذشته، مقامات ایالات متحده به بایننس به دلیل نقض قوانین مربوط به حفظ اسرار بانکی، مشارکت در پولشویی، عدم ثبت نام مناسب و فرار از تحریم ها، به بایننس دستور پرداخت 4.3 میلیارد دلار را دادند.

چانگ پنگ ژائو همچنین به عدم اجرای یک برنامه موثر برای مقابله با پولشویی اعتراف کرد.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی جونز در جلسه دادگاه به پیشینه مثبت ژائو، ورود داوطلبانه وی به آمریکا و همچنین همکاری‌اش با قانون‌گذاران اشاره و وی را در نهایت به 4 ماه زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود