Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی گفت: بیش از سه هزار مدرسه شامل ۹۲۰ کلاس درس با زیربنای ۱۹۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در استان هرمزگان ساخته شده است و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مهندس « نوید احمدی » در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان از مدرسه سازی به عنوان یکی از چالش های کشور نام برد و عنوان کرد: کارشناسان معتقدند که توسعه در هر کشوری زمانی اتفاق می‌افتد که آموزش و پرورش توسعه یابد و آموزش و پرورش نیز مادامی توسعه خواهد یافت که مدارس و امکانات آموزشی مناسبی در کشور وجود داشته‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ورودم در سال 96 به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان درصدد شناسایی چالش های این حوزه برآمدم، افزود: پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که هر منطقه از استان چالش های خاص اقلیم خود را دارد.

 

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با ذکر این نکته که بُعد مسافت، عمده چالش شهرستان بشاگرد است که راهکار آن نیز راه اندازی مدارس شبانه روزی است، اظهار کرد: برای احداث مدارس شبانه روزی بشاگرد طراحی های لازم صورت گرفته است.

 

وی چالش مدارس جزایر استان هرمزگان را خوردندگی دانست و گفت: این آفت موجب کاهش عمر مدارس در سطح جزایر می شود.

 

احمدی اصرار خیرین بر احداث مدرسه در غرب استان از چالش های این منطقه برشمرد و اضافه کرد: چالش شهرستان حاجی آباد در شمال هرمزگان نیز همانند بشاگرد است.

 

وی از وجود شمار زیار پروژه های نیمه تمام خیرساز نیز به عنوان یکی دیگر از چالش ها در استان نام برد و بیان کرد: 80 درصد از پروژه های خیرساز که فاقد ردیف اعتباری بودند را شناسایی و تامین اعتبار شد و بسیاری از آنها در حال حاضر به بهره برداری رسیده اند.

 

احمدی، زلزله خیز بودن هرمزگان و وقوع بارش های مخرب از دیگر آسیب های حوزه نوسازی مدارس ذکر کرد و گفت: سرانه آموزشی در هرمزگان را 7/5 متر مربع و نسبت به سرانه کشور خوب است، اما پراکندگی ناهمگون باعث شده وضعیت در برخی مناطق مانند بندرعباس و میناب مناسب نباشد.

 

وی از آسفالت 200 هزار متر مربع از محوطه های مدارس و 120 هزار متر مربع ایزوگام سقف مدارس استان به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته نام برد و عنوان کرد: پروژه اوتیسم نیز آماده بهره برداری است که در سفر آینده رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

 

مدیرکل اسبق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، پیگیری ادامه پروژه اردوگاه دانش آموزی جزیره هرمز، تهیه سند توسعه فضاهای آموزشی، طراحی شهر مدرسه در راستای کیفی سازی آموزشی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: نوسازی وسایل نقلیه اداره کل و توزیع 12 میلیارد ریال تجهیزات خریداری شده بین مدارس بخش دیگری از اقدامات است.

 

احمدی اضافه کرد: طی این مدت بیش از سه هزار مدرسه شامل 920 کلاس درس با زیربنای 190 هزار متر مربع فضای آموزشی در استان هرمزگان ساخته شده است و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

 

وی در پایان به عدم مشارکت مناطق آزاد در مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: تاکنون این دو منطقه به بحث مدرسه‌سازی ورود نکرده‌اند و ما در این دو منطقه با چالش مواجه هستیم.

 

گفتنی است؛ در این آیین از خدمات بیش از دو سال مهندس « نوید احمدی » مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان تجلیل و دکتر « سید فخرالدین هاشمی » نیز به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اردبیل راهپیمایی مساجد راهپیمایی بسیج مدیرکل سابق آیین تکریم و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با معتمدان و فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندر کنگ با شمردن زیبایی‌های بصری و تاریخی این شهر اظهار کرد: بندر کنگ نماد و تبلور زیبایی و هنر سنتی مردم هرمزگان است و تصویری که از این بندر و مردمان شریف آن به ذهن می‌رسد همدلی، انصاف، تعادل، زیبایی و تاریخ عمیق منطقه است.  

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به سرعت در مسیر صنعتی شدن و توسعه قرار گرفته است، افزود: در استان طرح‌های صنعتی و پالایشگاهی متنوعی از جمله در حوزه فولاد آغاز شده که در سالیان آتی سبب توسعه صنعتی استان خواهد شد.  

استاندار هرمزگان نگرانی مهمی که در مسیر توسعه وجود دارد را لطمه دیدن فرهنگ و هویت تاریخی و بومی استان بر شمرد و گفت: نگران هستیم که توسعه صنعتی خدشه‌ای به هویت، فرهنگ و معماری بومی و در کنار آن به محیط زیست استان وارد کند که سعی داریم با طرح‌های درختکاری، کنترل و ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب شهر بندرعباس در مسیر صیانت از محیط زیست گام برداریم.

دوستی همچنین تربیت نیروی انسانی را وجه مهم توسعه پایدار دانست و بیان کرد: احداث دانشکده پزشکی درشرق و غرب، راه‌اندازی ۲۸ هنرستان جوار صنایع و هنرستان انرژی اتمی در حوزه صیانت از نیروی انسانی اجرا شده تا نگرانی‌ها در این حوزه‌ها کاهش یابد.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، هویت و فرهنگ را شاخص غالب در خلق مزیت‌ها برشمرد و گفت: در هر مسئله‌ای مردم پای‌کار بوده‌اند اتفاقات مهمی رقم خورده و شما مردم فهیم بندر کنگ از فرهنگ و معماری خاص منطقه صیانت کرده‌ و عاشقانه هوای هویت و معماری بومی را داشته‌اید که بسیار قابل تقدیر و لازم است که فرهنگ و معماری بندرکنگ بعنوان «نماد» معرفی شود.

وی بر ایجاد کمیته تخصصی برای بندر کنگ تاکید و اظهار کرد: موارد مطرح شده بررسی و در خرداد ماه جلسه ای به‌منظور تصمیم‌گیری در بندرکنگ برگزار می‌کنیم تا بتوانیم نقشه راه توسعه را شهر ترسیم و بر مزیت‌هایی همچون گردشگری، تجارت و شیلات شهر تمرکز کرده و زنجیره‌های ارزش را بر روی این مزیت‌ها تعریف کنیم.  

مهدی دوستی همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری در این شهر استفاده شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم همایش سرمایه‌گذاری ویژه بندرکنگ برگزار و در آن از سرمایه‌گذاران و علاقمندان به فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی دعوت شود تا با مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های منطقه بهتر آشنا شوند.  

به گزارش ایسنا، در این جلسه جمعی از معتمدان و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بندرکنگ در کنار مسئولان شهرستان بندرلنگه در سخنانی مطالبات و درخواست‌های مردم از استاندار هرمزگان را مطرح کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور