Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@07:09:46 GMT

هلال احمر شمیرانات ۵ حادثه دیده را نجات دادند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۹۴۳

هلال احمر شمیرانات ۵ حادثه دیده را نجات دادند

حسن فراهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: خانمی ۴۹ ساله در منطقه گلاب دره واقع در شمال تهران از سطح غیر همتراز سقوط کرد که منجر به شکستگی بینی و هدتروما شد.

وی افزود: امدادرسانی به مصدوم مذکور که به دلیل وزن سنگینی که داشت با مشکلاتی مواجه بودند و به همین دلیل ۴ تیم امداد و نجات از شعبه و پایگاه های کلکچال و دربند به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: دو آقا با سنین ۳۵ و ۵۶ ساله نیز روز گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران دچار حادثه شده و باتشخیص ترومای سر و ترومای کتف به بیمارستان های شهدای تجریش و طالقانی اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: همچنین دو خانم ۲۸ و ۶۳ ساله در منطقه پس قلعه (دربند) به دلیل سوختگی صورت و کاهش سطح هوشیاری تحویل اورژانس شده و یکی از آنها با رضایت شخصی مرخص شد.
فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

برچسب‌ها شمیرانات جمعیت هلال احمر امداد و نجات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات جمعیت هلال احمر امداد و نجات شمیرانات جمعیت هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: تلاش نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فرد سقوط کرده در ارتفاعات سخت‌گذر مامدان اشنویه ثمر بخش بود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از نجات یک فرد مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر شهرستان اشنویه خبر داد.

وی در تشریح این خبر افزود: ظهر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست مردمی جهت دسترسی به مصدوم در ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: امدادگران پس از صعود در ارتفاعات به مصدوم سقوط کرده دسترسی و عضو آسیب دیده او را فیکس و بعد از انتقال امن به پایین دست، مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند.

وی تصریح کرد: مصدوم حادثه مرد ۵۵ ساله‌ای بود که برای جمع آوری گیاهان دارویی به کوهستان رفته و از ارتفاعات شیخ ریواس سقوط کرده بود و این حادثه باعث شده بود او دچار اسیب از ناحیه مچ پا راست شود.

محبوبی یادآور شد: نیروهای مردمی با مشاهده مرد سقوط کرده بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفته بودند و نیروهای امدادی هلال احمر با حضور سریع در محل سخت‌گذر حادثه سبب نجات جان این مرد ۵۵ ساله شدند.

کد خبر 750090

دیگر خبرها

  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله