Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روزنامه گاردین، ‌«آرتورو موریلو» وزیر کشور دولت موقت بولیوی مدعی شد، مورالس با دستور به هوادارانش برای برپاکردن موانع جاده‌ای، شهروندان را از غذا و سوخت محروم می‌کند.
او همچنین مدعی داشتن یک نوار صوتی ضبط شده از مورالس شد که در آن رهنمودهای لازم را در اختیار حامیان خود قرار می‌دهد؛ ‌وی افزود: (این نوار صوتی) «مدرکی قطعی برای ارتکاب جرم از سوی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

موریلو گفت: این مساله همانند تروریسم و فتنه است و ما به واسطه آن، ‌حداکثر مدت محکومیت (۳۰ سال زندان) برای مورالس را در خواست کرده‌ایم.
وی افزود: هر تروریستی خواه مورالس باشد یا فردی دیگر، ‌باید بقیه عمرش را در زندان سپری کند.

مورالس که به مکزیک پناهنده شده است، ضمن رد این اتهامات، آن را تلاشی برای بازداشتن او از بازگشت به بولیوی دانست.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) در بولیوی که در دور نخست آن مورالس پیروز شد، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور آغاز شد. سناتور «جنینه آنیِس» در پی کناره‌گیری مورالس از مقام خود در روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد.
اقتصاد بولیوی به دنبال بحران سیاسی و ناآرامی‌های اخیر با زیان میلیارد دلاری روبرو شده است. اتاق صنایع ملی بولیوی به تازگی اعلام کرد که بخش صنایع و تجارت بولیوی متحمل دست‌کم  ۱.۱ میلیارد دلار زیان شده است.

به تازگی کنگره بولیوی لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر ابطال و مسیر برای برگزاری انتخابات جدید بدون حضور مورالس هموار می‌شود.۹۱۰۹
قانونگذاران جنبش سوسیالیست تحت هدایت مورالس نیز اعلام کردند که نامزد جدیدی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی معرفی خواهند کرد.

قانونگذاران کنگره بولیوی همچنین توافق کردند که نهاد انتخاباتی جدیدی را برای تعیین تاریخ انتخابات جدید ایجاد کنند. همچنین براساس این لایحه، افرادی که پیشتر دو دوره رئیس جمهوری بولیوی بودند، نمی‌توانند در انتخابات آتی نامزد شوند. بدین ترتیب مورالس نمی‌تواند در انتخابات بعدی نامزد شود.
2023

برچسب‌ها تروریسم زندان آمریکای لاتین آمریکای جنوبی اوو مورالس بولیوی پروندهٔ خبری بحران در بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم زندان آمریکای لاتین آمریکای جنوبی اوو مورالس بولیوی تروریسم زندان آمریکای لاتین آمریکای جنوبی اوو مورالس بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد