Web Analytics Made Easy - Statcounter

البته نمی‌توان گفت که از میان طبقه متوسط کسی در این اعتراضات شرکت نداشت چراکه این گروه نیز به روشی دیگر به مطالبه گری برخاستند. اما آنچه مسلم است، این است که تعداد آنها در برابر توده‌های جمعیت فرودست جامعه بسیار کم بود. بنابراین می‌توان گفت این اتفاقات در ابتدا به‌دلیل مسائل اقتصادی و معیشتی کلید خورد و به هیچ وجه مسائل سیاسی در آن دخیل نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت این است هنگامی که به ادعای مراجع معتبر دولتی 60 میلیون نفر نیازمند دریافت کمک‌های معیشتی در جامعه وجود دارند و باید به آنها یارانه پرداخت شود یعنی 60 میلیون نفر جزو افرادی در جامعه هستند که در تأمین مخارج زندگی خود دچار مشکل شده‌اند. از این‌رو یک تصمیم ضربتی و بدون اینکه زمینه‌سازی برای افزایش قیمت آماده شود باعث شد تا اعتراض وحتی برخوردهای خشن و هیجانی نیز اتفاق بیفتد در حالی که ما در سال‌های گذشته هم با افزایش قیمت‌هایی مواجه بودیم اما چنین مشکلاتی را تجربه نکردیم. اگر این بارهم تغییر قیمت بنزین با زمینه سازی‌های مناسب، آماده کردن مردم و اینکه به آنها اطمینان داده می‌شد که دچار مشکلات اقتصادی نخواهند شد به‌طور قطع طبقات متوسط و فرودست جامعه کمتر واکنش منفی نشان می‌دادند و تا این حد فضای عمومی کشوربه سمت بحران‌های اجتماعی نمی‌رفت از این‌رو دولت باید زمینه‌هایی را فراهم کند که اعتراضات را بشنود و در اتاق‌های فکر بررسی کند تا بتواند ضمن یافتن راهکار مناسب برای پیشگیری از بروز چنین وقایعی، مانع از بین رفتن اعتماد مردم شود. در این زمینه باید سایر نهادها و ارگان‌ها هم به کمک دولت بشتابند. مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از نهادهایی است که با داشتن سه پژوهشگاه می‌تواند به کمک دولت بشتابد. در حقیقت این نهاد می‌تواند با تشکیل کمیته‌های مستقل علمی و نه سیاسی متشکل از افراد بی‌طرف با بررسی شرایط به کالبدشکافی اتفاقات اخیر بپردازد و دولت را در چاره اندیشی یاری کند.‌ 23302 کد خبر 1324345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجمعات اعتراضی حاشیه نشینی سهمیه بندی بنزین تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا بنزین برانکو ایوانکوویچ حسن روحانی باشگاه استقلال اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • پشت پرده پلمب‌شدن دو طبقه باشگاه استقلال / چرا کسی اجازه ندارد به این طبقات برود؟