Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@00:20:58 GMT

اشتغال 340 نفر از مددجویان بهزیستی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۱۰۵۷

اشتغال 340 نفر از مددجویان بهزیستی

محمد محمدی با بیان اینکه بیش از 78 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اشتغالزایی به افراددارای معلولیت از طریق بانکهای عامل استان زنجان اختصاص یافته است ، افزود : هر ساله از محل تبصره 16 قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اشتغال 340نفر در 7ماهه سالجاری خبرداد و گفت :  155 نفر از این تعداد مددجویان اشتغال یافته ساکن در روستا هستند

محمد محمدی  با بیان اینکه بیش از 78 میلیارد ریال اعتبار در زمینه اشتغالزایی  به افراددارای معلولیت از طریق بانکهای عامل استان زنجان اختصاص یافته است ، افزود : هر ساله از محل تبصره 16 قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح نمود: امسال میزان اعتبارات مصوب برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان زنجان 168 میلیارد ریال بود که تا به امروز 79 میلیارد ریال توسط 12 بانک عامل تخصیص یافته است.

این مقام مسئول  افزود : تاکنون 308 پرونده به بانکهای عامل معرفی شده که 111 نفر  موفق به دریافت تسهیلات به مجموع 22 میلیارد و 880 میلیون ریال شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تنها 29 درصد از اعتبارات ابلاغی سهم بهزیستی استان محقق شده گفت:  در راستای ایجاد فرصت­ های شغلی برای افراددارای معلولیت و ارایه تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی، صنفی در ازای اشتغال آنها نیاز به صندوق حمایت از مددجویان است که سازمان بهزیستی کشور پیگیر آن بوده  و به محض ایجاد صندوق «حمایت از فرصتهای شغلی مددجویان» مشکلات بانکی و ضمانتی مددجویان برطرف میشود.

وی در ادامه با اشاره به حمایتهای بهزیستی در امر اشتغال مددجویان عنوان کرد: مددجویان غیر از دریافت تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد ، کمکهای بلاعوض بهزیستی در طرح CBR( توانبخشی مبتی بر جامعه) در راستای اشتغالزایی از دیگر حمایتهای این سازمان است که در 7 ماهه گذشته 229 نفر از مددجویان از آن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اقدامات زیادی در راستای تثبیت اشتغال و ترغیب کارفرمایان انجام می دهد، افزود: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی استان را استخدام می کنند به مدت 5 سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف هستند و بهزیستی این حق بیمه را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان زیادی از این طرح استقبال کرده اند، خاطر نشان کرد: علاوه بر معافیت کارفرما از پرداخت سهم بیمه مددجو، کارفرمایانی که  مددجویان بهزیستی استان رادرکارگاههای تولیدی وصنفی بکارگیرند وطبق قانون کارحقوق پرداخت نمایند بهزیستی با توجه به میزان و شدت معلولیت مددجو، 10 تا 50 درصد از دستمزد مددجو رابه کارفرمای مربوطه پرداخت می کند.

وی با اذعان به اینکه در راستای آموزش مهارت به مددجویان سازمان بهزیستی کشور تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای دارد که مهارتها را به صورت رایگان آموزش دهد، اظهار کرد: مددجویان چنانچه به حرفه و شغلی علاقه داشته باشند در صورتی که توانمندیهایشان توسط مددکاران و مشاوران مورد تایید قرار گیرد آموزشهای رایگان درسازمان آموزش فنی - حرفه ای استان و یا در آموزشگاههای خصوصی ارایه میشود که بهزیستی استان هزینه آموزشها را پرداخت می کند.

 

بیشتر بخوانید: احصا ظرفیت‌­ها و شناسایی کسب و کارهای نو در ورزش مورد توجه است ورزش یک زمینه بکر برای اشتغال و و کارافرینی در کشور است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال مددجویان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح اله خدابنده لو گفت: هم اکنون این اداره کل نزدیک به ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو را تحت پوشش دارد که از مجموع این خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو، پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌ها است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چندقلو تا پایان شش سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایرخدمات حمایتی ارائه می شود و اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

خدابنده لو از اجرای قانون جوانی جمعیت در این اداره خبر داد و افزود: در سال گذشته ایجاد اتاق مادر و کودک در این اداره در راستای حمایت از مادران شیرده مراجعه کننده و خدمت گیرنده، دورکاری مادران باردار و شناسایی مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که دچار سوء تغذیه هستند با اجرای آزمون وسع از جمله اقدامات بهزیستی استان در اجرای این قانون بوده است.

کد خبر 6099623

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت