Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:41:47 GMT

کشف بقایای جسد فیلسوف فرانسوی در زیرزمین یک موزه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۳۲۸۶

کشف بقایای جسد فیلسوف فرانسوی در زیرزمین یک موزه

طی سده ها، محل دقیق دفن دو مونتنی به صورت یک راز مانده بود. اما به نظر می رسد اکنون نتیجه تحقیقات در این زمینه نهایی شده است.

موزه آکیتِن (Musée d’Aquitaine) در فرانسه مدعی شده است که بقایای جسد این متفکر سده شانزدهم را در گوری در زیرزمین موزه کشف کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران ودرین (Laurent Vedrine) مدیر این موزه پس از گشودن این گور گفت: احتمالا در حضور میشل دو مونتنی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد تاریخی و باستان شناسی نشان می دهد که در مسیری درست قرار داریم، اما هنوز به آزمایش و تحقیق نیاز است.

قبل از بناشدن موزه آکیتِن، کلیسایی در این مکان دایر بود و گمان می رفت که مونتنی پس از مرگش در سال ۱۵۹۲ در آن کلیسا دفن شده باشد. اما این مکان طی سده ها، شاهد تغییرات زیادی بود و نسل های بعدی را در مورد مکان دقیق دفن فیلسوف فرانسوی دچار شک و تردید کرد.

مقام های محلی در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند که اجساد یک انسان را در زیرزمین موزه آکیتِن یافته اند. این کشف به عملیات یک ساله برای حفاری در این گور منتهی شد.

درون گور یک تابوت چوبی قرار داشت که کلمه «مونتنی» روی آن حک شده بود. همچنین یک جمجمه، استخوان ران و لگن خاصره در آن پیدا شد که باستان شناسان می گویند احتمالا به فیلسوف فرانسوی تعلق داشته است.

محققان قصد دارند استخوان های کشف شده در گور و چوب تابوت و بقایای جسد را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا سرنخ هایی به دست آید مبنی بر اینکه این جسد متعلق به مونتنی است. او معروفترین فیلسوف دوره رنسانس فرانسه بود که از فوریه ۱۵۳۳ تا سپتامبر ۱۵۹۲ زندگی کرد.

معروف است که وی رساله را به عنوان یک شاخه ادبی رواج داد. آثار وی به دلیل ادغام داستان های سطحی و اتوبیوگرافی (شرح زندگی نویسنده توسط خودش) با بینش روشنفکرانه شناخته می شود.

مونتنی بر نویسندگان معروف غربی همچون فرانسیس بیکن، رنه دکارت، بلز پاسکال، ژان ژاک روسو، آلبرت هرشمن، ویلیام هزلت، رالف والدو امرسون، فردیک نیچه، اشتفان تسوایگ، اریک هوفر، آیزاک آسیموف و ویلیام شکسپیر تاثیری مستقیم داشت.

وی در طول حیات خود، بیش از یک نویسنده به عنوان یک دولتمرد و سیاستمدار مورد تحسین بود.

برچسب‌ها فرانسه دوره رنسانس میشل دو مونتنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه دوره رنسانس فرانسه دوره رنسانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 

فرهاد قلی نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خوزستان یکی از استانهای درگیر با موضوع آلودگی هوا بر اثر سوزاند بقایای کشاورزی است و هر ساله پس از برداشت محصول گندم ،سوزاندن بقایای کشت گندم در مزارع علاوه بر آسیب جدی به بافت خاک موجب ایجاد آلودگی هوا در استان خوزستان می شود .

او می‌گوید: وفق ماده ۲۰ قانون هوای پاک سوزاندن بقایای کشت ممنوع است و باید با برنامه ریزی لازم بویژه آموزش و اطلاع رسانی و با معرفی روش های جایگزین همانند بازیافت و استفاده مجدد از کاه و کلش گندم از سوزاندن بقایای کشت خودداری شود .

قلی نژاد معرفی روشها و تجهیزات که می تواند بقایای کشاورزی را جمع آوری و استفاده از مشوق های تاثیر گذار برای کشاورزانی که از سوزاندن مزارع خوداری کرده اند می تواند از راهکارهای موثر در کاهش این پدیده باشد .

در این نشست مجموعه اقدامات آموزشی،اطلاع رسانی و همچنین روش های جایگزین امحای بقایای کشت بررسی و جهت پیگیری مصوب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • ببینید | تصاویر هولناک جدید از بقایای آتش‌سوزی در گیلان | اینجا دیگر ویرانه است!
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین