Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید حسین نقوی حسینی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: نشست امروز با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور، نمایندگان وزارت اطلاعات، نمایندگان اطلاعات سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با محوریت طرح مدیریت سوخت در کشور و بررسی ناآرامی های اخیر به صورت تلفیقی با کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی با قدردانی از حضور امت حزب الله و مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی ها با هدف محکوم کردن اقدامات خرابکارانه و آشوب های اخیر، گفت: آقای ذوالفقاری معاون انتظامی- امنیتی وزارت کشور ابعاد و جوانب مختلف اتفاقات اخیر را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور گفت که جمع‌بندی و برآورد دستگاه‌های مختلف در ارتباط با موضوع بنزین تک نرخی شدن و با قیمت متوسط بود، اما وقتی روی این موضوع تصمیم گیری و در شورای هماهنگی تصویب شد، همه دستگاه‌ها آماده اجرا شدند.

وی ادامه داد: تاکیدات معاون وزیر کشور براین بود اگرچه نگرانی برای اتفاقات وجود داشت اما وقتی که عملیات اجرایی شروع شد، اتفاقات غیرقابل قبول دیگری رخ داد که با اظهارنظر مقام معظم رهبری، جریان تغییر کرد و مردم در صحنه حضور یافتند. دستگاه های امنیتی- انتظامی و نظارتی وارد شدند و ظرف چند روز کل آشوب‌ها جمع شد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: نماینده اطلاعات سپاه هم در این نشست اعلام کرد در این حادثه همه ظرفیت‌های ضدانقلاب و معاند که سال‌ها تدارک چنین روزی را دیده بودند به صحنه آمده و از اعتراض‌های مردم برای ایجاد آشوب سوءاستفاده کردند.

در آینده هم شاهد اتفاقات مشابه خواهیم بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین نماینده اطلاعات سپاه تاکید کرد برآورد امنیتی دستگاه‌های مختلف این بود که شرایط زمانی، شرایط و مقطع زمانی خوبی نیست؛ اما وقتی طرح مصوب و اجرای آن آغاز شده، همه امکانات خود را به کمک آوردیم البته به این نکته هم اشاره می کنیم که در آینده هم ممکن است شاهد اتفاقات مشابه باشیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های نماینده نیروی انتظامی گفت: ساجدی نیا از طرف نیروی انتظامی اعلام کرد پلیس با حضور فعال و سازمان یافته خود سعی کرد با کمک سپاه پاسداران و بسیج و برادران ارتش در برخی نقاط به کنترل و مدیریت اتفاقات بپردازد.

اغلب دستگیرشدگان بیکار و کم‌سواد هستند

نقوی حسینی افزود: در ادامه جلسه نماینده وزارت اطلاعات اظهارداشت: تمامی برآوردهای خود را از یک سال قبل را به وزارت کشور اعلام  و بحران امنیتی را پیش بینی کرده بودیم و یک سال قبل نامه ای هم به وزارت کشور فرستاده بودیم.
نقوی حسینی به نقل از نماینده وزارت اطلاعات گفت: اغلب دستگیرشدگان بیکار و یا دارای مشاغل کم درآمد هستند و از سواد کمی برخوردارند. حضور نیروهای معاند سازمان یافته در حوادث اخیر با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مشخص غیرقابل انکار است که برای ما مکشوف بود.

آموزش حلقه‌های مختلف برای سازماندهی آشوب‌ها توسط منافقین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های یکی دیگر از نمایندگان وزارت اطلاعات، گفت: نماینده وزارت اطلاعات گفت که با وجود اینکه آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت و آن‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند، ولی جمهوری اسلامی آن‌ها را کنترل کرد.

وی افزود: منافقین طی دو سال گذشته اقدام به آموزش گروه‌ها و حلقه‌های مختلف و هدایت آن‌ها در اعتراضات کرده اند و هدف آن‌ها موضوعاتی مثل بنزین و گرانی نیست، بلکه آن‌ها  از فضای اعتراض‌آمیز بهره برداری کرده اند.

نقوی حسینی همچنین درباره اظهارات معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: معاون سیاسی وزارت کشور هم تاکید کرد که از قبل کاملا آماده بودند و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته بود، شوراهای تامین توجیه شده بودند و به همین دلیل در ۷۲ ساعت موضوع مدیریت شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سید حسین نقوی حسینی وزارت اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وزارت اطلاعات مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!