Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماسک‌های تنفسی وسایلی هستند که برای حفاظت از سیستم تنفسی طراحی و ساخته شده‌اند؛ این ابزار برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به دستگاه تنفسی و نیز پیشگیری از گسترش بیماری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که با قرار گرفتن بر روی دهان و بینی از ورود ذرات معلق به بدن جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک‌های حفاظت تنفسی عموما به دو دسته اصلی تقسیم می­‌شوند؛ ماسک‌های تصفیه کننده هوا (Air Purifying Respirators)  و ماسک‌های رساننده هوای اتمسفری  (Atmosphere – Supplying Respirators).

اما یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته با بهره‌گیری از فناوری نانوالیاف ماسک‌هایی را برای مصارف عمومی و صنعتی طراحی و تولید کند که علاوه بر تامین نیاز داخل به بازارهای مختلف خارجی نیز صادرات داشته باشد.

نسیم غلام شهبازی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه، فعالیت این شرکت تولید نانوالیاف و محصولات مبتنی بر نانوالیاف می باشد، افزود: اصلی ترین محصول تولیدی این شرکت در حال حاضر ماسک ساخته شده از نانو الیاف است.

به گفته با بیان اینکه، ماسک‌های نانوالیافی تولیدی این شرکت دانش بنیان در دو گروه عمومی و صنعتی تقسیم می شود، اضافه کرد: از انواع ماسک‌های عمومی می‌توان در مواقعی همچون آلودگی‌هوا، تمیزکاری و باغبانی استفاده کرد.

شهبازی همچنین افزود:ماسک‌های صنعتی نیز در صنایع پتروشیمی، صنایع سیمان سازی، صنایع فلزی و بسیاری از صنایع دیگر قابل کاربرد است.

وی ادامه داد، استفاده از نانوالیاف در لایه‌های ماسک باعث فیلتر کردن مقدار بیشتری از ذرات آلاینده می‌شود و هر میزان ظرافت الیاف موجود در فیلتر ماسک بیشتر باشد، ذرات کوچک‌تری فیلتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درخصوص واردات این قبیل محصولات گفت: خوشبختانه هیچ گونه وارداتی به کشور در این حوزه صورت نمی‌گیرد، چرا که فناوری استفاده و کاربرد از نانوالیاف در اختیار ایران و چند کشور از جمله آمریکا و جمهوری چک است.

این فعال حوزه فناوری میزان اشتغالزایی که به صورت مستقیم ایجاد شده است را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: برای ۸۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی از صادرات محصولات این شرکت به چند کشور دنیا نام برد و اعلام کرد: محصولات تولید این شرکت به کشورهایی همچون کره جنوبی، تایلند و ترکیه صادر می شود و در سال گذشته توانسته ۲۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی در ارتباط با قیمت فروش ماسک های نانویی این شرکت دانش بنیان در مقایسه با نمونه آن خارجی تصریح کرد: قیمت محصولات تولیدی ما تقریبا یک ششم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

برچسب‌ها ماسک صادرات فناوری نانو شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک صادرات فناوری نانو شرکت دانش بنیان ماسک صادرات فناوری نانو شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان