Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:49:27 GMT

54 بیمار آنفولانزا در مازندران شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۳۹۴۹

54 بیمار آنفولانزا در مازندران شناسایی شد

ایسنا/مازندران معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 54 بیمار آنفولانزا در این استان خبر داد.

حامد روحانی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع آنفولانزا و رعایت نکات پیشگیرانه اظهار کرد: از شهریور ۹۸ تاکنون ۶ نفر بر اثر انفولانزا فوت کردند و ۵۴ بیمار شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: شیوع و فعالیت بیماری در مناطقی که شدیدتر است نیازمند همکاری همه جانبه می باشد تا بیماری از حالت طغیانگری خارج شود با مراجعه سریعتر به پزشک معالج و اقدامات درمانی بستری و همچنین جلوگیری از حضور کودکان در مهد های کودک نسبت به کنترل بیناری اقدام کنند.

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  به طور معمول زمان درمان ۱ هفته ای دارد در بابلسر تعداد مبتلایات بیشتری داشت که ۲ مورد فوتی داشت که یک نفر  بسیار دیر مراجعه کرده و نفر دیگر مصرف کوروتن  داشت و در عرب استان نیز مواردی گزارش شده است.

روحانی زاده خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی درست ومنطقی، محافظت مراقبت و رفتار  طبیعی و حساس شدن جوامع کفایت می کند اما این شیوع به حدی نیست که ایجاد  رعب و وحشت کند.

وی با اشاره به اینکه انفولانزا دو هفته زودتر از مورد انتظار شیوع پیدا کرده گفت: انفولانزای پرندگان مرغ وماکیان نیز در حال پیگیری وکنترل است و بهورزها نیز در مناطق پر شیوع خانه به خانه در حال اطلاع رسانی هستند. 

معاونت بهداشت درمان و اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه واکسن انفولانزا برای افراد های پر ریسک بصورت رایگان است  گفت: برای تفراد کم بضاعت کمیته امداد ورود پیدا کرده و دانشگاه علوم‌پزشکی نیز حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان