Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به همراهی مردم در کنترل آشوب‌ها گفت: مردم به رغم تمامی مسائل و مشکلات در زمینه معیشت و بیکاری اما هر گاه پای انقلاب در میان باشد حضور چشمگیر و بی‌بدیلی را نسبت به جوامع دیگر دارند. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، محمدرضا عارف عصر امروز در همایش بزرگ «بانوی ایرانی؛ ظرفیت، فرصت و چالش‌ها» که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بیانیه گام دوم به اتکای عملکرد چهار دهه گذشته، راهبرد دهه پنجم انقلاب و مشخص کننده سمت و سوی انقلاب در دهه پنجم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری 7 گام توسعه را در بیانیه گام دوم انقلاب در نظر دارند که نخستین آن توسعه علم و فناوری است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به سهم زنان در انقلاب اسلامی تصریح کرد: بانوان نقش کلیدی، محوری و مضاعف در رویدادهای پیش و پس از انقلاب داشته‌اند و علاوه بر ایفای نقش خود باعث نشاط و انگیزه در مردان و جوانان نیز بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه مازندران: بسیج با درایت و بصیرت کشور را از فتنه و آشوب نجات دادبسیج دانشجویی| صف مردم معترض از آشوبگران جداستآیت‌الله سعیدی: دستگاه قضایی در اسرع وقت عادلانه و قاطعانه با آشوبگران برخورد کند
عارف با اشاره به نقش مهم و اساسی زنان در جامعه گفت: بحث بانوان در توسعه کشور چالشی و جدی است و بر اساس تجربه 4 دهه گذشته می‌توان گفت امروز راهبرد اصلی ما باید افزایش مشارکت زنان در تمامی زمینه‌ها باشد.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند و از نظر شاخص‌های کیفیت سهم زنان بیش از 50 درصد است لذا زنان سرمایه ارزشمندی در خدمت کشور هستند و همان گونه که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مطرح شده سهم زنان باید در علم و فناوری بالاتر باشد، از این رو برای استفاده از ظرفیت بانوان نیاز به یک بازنگری جدی در نگرش‌ها داریم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارتقای جایگاه زنان در کشور افزود: دولت در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است و سهم زنان در حوزه‌های مدیریتی در حال حاضر در حال پیشرفت است.

عارف در پایان با اشاره به همراهی مردم در کنترل آشوب‌ها خاطرنشان کرد: مردم و همراهی موثر آن‌ها در کنترل آشوب‌ها دیده شد و به رغم تمامی مسائل و مشکلات در زمینه معیشت و بیکاری، اما هر گاه پای انقلاب در میان باشد حضور چشمگیر و بی بدیلی را نسبت به جوامع دیگر دارند.

انتهای پیام/220/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود