Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدمحمد پژمان شامگاه امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که بافت‌های فرسوده از محدوده خود فراتر رفته و خیلی از مناطق را فرا گرفته، ساختمان‌های آن غیرمقاوم و بی‌کیفیت است و این بافت‌ها با مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیرساختی و روبنایی نیز مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سیاست دولت بر این است که موضوع بازآفرینی شهری جدی گرفته شود و لازم نیست برای حل همه موضوعات، نگاه ملی داشته باشیم؛ چراکه برخی مسائل در مقیاس محلی گنجانده می‌شوند و راهکارهای محلی برای آن کارسازتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید به این باور برسیم که همه چیز را از دولت نخواهیم؛ چراکه شاهد اجرای پروژه‌های چند هزار میلیاردی بدون کمک دولت بودیم و این اصلی است که ما به آن اصرار داریم.

وی با تاکید بر ایجاد مشوق‌هایی برای مشارکت مردم در بهسازی بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: مردم اگر بدانند نوسازی بافت‌های فرسوده برای آن‌ها ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند، برای مشارکت در این کار انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید وجه غالب اقتصادی هر منطقه شناسایی شود تا با تقویت مولفه‌های آن بافت‌های فرسوده رونق گیرد، ابراز کرد: رونق اقتصادی فقط به معنای احداث مغازه نیست و باید بار درآمدی شهر مشخص شود.

پژمان با بیان اینکه دولت تنها باید به عنوان پایلوت و محرک توسعه در بافت‌های فرسوده ورود پیدا کند، تصریح کرد: طرح‌ها باید خودکفا و خودگردان باشد و کار در این بافت‌ها اقدامی پیچیده و بالینی است و نیاز به بازنگری، به‌روزرسانی و بومی‌سازی طرح‌ها و محله‌محوری دارد.

وی یادآور شد: می‌توانیم ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی واحدها به ساکنان بافت‌های فرسوده بدهیم و صد درصد اعتبار آن موجود است. حتی تا سقف ۹۰ و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات ارائه می‌شود که در استانی مانند زنجان ۴۰ میلیون تومان آن یارانه‌ای و باقی به روش معمول تسهیلات اعطا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به آینده کشور مطمئن هستیم و از بانک‌ها نیز تقاضا داریم در ارائه تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند و انعقاد قرارداد را در ابتدای پروژه‌ها انجام دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده بازآفرینی شهری تسهیلات ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی بیان کرد: مقرر است تا از فردا این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند. با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

کد خبر 6098536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور