Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که در معرض اشعه ساطع شده از سی تی اسکن قرار می‌گیرند در معرض ریسک بالا ابتلا به سرطان تیروئید و لوسمی (سرطان خون) قرار دارند.

محققان دریافتند بیمارانی که تحت اسکن سی تی قرار می‌گیرند با افزایش قابل توجه ریسک ابتلا به سرطان تیروئید و لوسمی روبرو هستند و این خطر در زنان و بیماران جوان‌تر از ۴۵ سال بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یو سوآن جونی شائو»، یکی از محققان این تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد سی تی اسکن با افزایش ریسک ابتلا به سرطان تیروئید و لوسمی در افراد در تمامی سنین و همچنین سرطان غدد لنفاوی غیرهادکین در افراد جوان مرتبط است.»

در این مطالعه، ۲۲،۸۵۳ بیمار مبتلا به سرطان تیروئید، ۱۳،۰۴۰ بیمار مبتلا به لوسمی و ۲۰،۱۵۷ نمونه ابتلا به سرطان غددلنفاوی غیرهادکین مورد بررسی واقع شدند.

نتایج نشان داد بیمارانی که به سرطان تیروئید و لوسمی مبتلا بودند با احتمال بسیار بالا قرارگیری در معرض سی تی اسکن روبرو بودند.

همچنین در بین بیماران رده سنی ۳۶ تا ۴۵ سال، افزایش ریسک سرطان غددلنفاوی غیرهادکین مرتبط با سی تی اسکن، سه برابر بیشتر بود. اما در بیماران بالاتر از این رده سنی ارتباط بین سی تی اسکن و سرطان غددلنفاوی غیرهادکین مشهود نبود.

منبع : مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟

 

طرفداری | سرانجام تکلیف جانشین یورگن کلوپ مشخص شد و قرار است آرنه اسلوت جانشین سرمربی موفق آلمانی شود.

روزی که یورگن کلوپ اعلام کرد از لیورپول جدا می شود، احتمالا آرنه اسلوت حتی جزو پیش بینی های اولیه به عنوان مرد آلمانی هم نبود ولی ناگهان مدیران لیورپول تصمیمی غیرمنتظره گرفتند که بسیاری را شوکه کردند؛ اما میراث یورگن کلوپ در لیورپول به چه کسی خواهد رسید؟

امروز می خوایم با آرنه اسلوت آشنا بشیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم برنامه آن تایم را از دست ندهید.

بهمن رضایی کارگردان این برنامه است و حسین باقرشاهی، اجرا و نویسندگی برنامه را برعهده دارد. علیرضا منوچهری (تصویربردار و تدوین‌گر) و حسین خسروی (طراح گرافیک) دیگر دست‌اندرکاران این برنامه بوده‌اند.

تماشای برنامه آن تایم

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد