Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:31:14 GMT

۱۲ قرارداد تولید نیازهای وارداتی زنجان منعقد شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۸۱۹۹

۱۲ قرارداد تولید نیازهای وارداتی زنجان منعقد شد

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این نمایشگاه نسبت به بسیاری از نمایشگاه‌های دیگر، کاربردی بود و خروجی بسیار خوبی داشت.

وی افزود: امیدواریم چنین نمایشگاهی را در آینده تکرار و با استفاده از تجربه‌های اولین نمایشگاه، ایرادهای موجود را نیز برطرف کنیم.

فغفوری با بیان اینکه پیش از این تمام نمایشگاه‌های سطح استان در راستای توانمندی و پتانسیل بود، خاطرنشان کرد: اما این نمایشگاه با رویکرد نمایش نیازمندی‌های وارداتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در پی مشتری نبودند بلکه افراد بازدیدکننده در مقابل غرفه‌ها توانایی رفع نیازمندی‌ها را داشته و در واقع غرفه‌ها مشتری بازار بازدیدکنندگان بودند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشابه در دیگر استان‌ها گفت: تمام این نمایشگاه‌ها، ترکیبی از توانمندی و نیازمندی بود و توانمندی واحدها بر نیازمندی‌ها می‌چربید اما نمایشگاه زنجان در نوع خود بسیار متفاوت و به طور کامل کاربردی بود.

وی اظهار داشت: ۵۸ واحد تولیدی که واردکننده مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات بودند در مرحله اول، احصا شده با حضور شرکت‌های بزرگ در کنار این واحدها نمایشگاه آغاز شد.

فغفوری خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در مجموع در یک غرفه و شرکت‌های زیرساختی مانند آب و برق نیز در یک غرفه در قالب غرفه انرژی، نیازمندی‌های خود را اعلام کردند.

این مسؤول با بیان اینکه در ابتدا ۵۸ غرفه برآورد شده بود، افزود: شمار غرفه‌ها در نهایت به ۷۲ رسید و غرفه‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت و حتی برای تجهیز غرفه‌ها نیز هزینه‌ای دریافت نشد.

وی ادامه داد: ۳۸۰ قلم کالای وارداتی شامل مواد اولیه، اجزا، قطعات و ماشین‌آلات در حوزه‌های برق، الکترونیک، نساجی، صنایع معدنی، صنایع شیمیایی، خودرو، موتور سیکلت، مواد غذایی و کشاورزی از ۲۷ آبان تا یکم آذر در این نمایشگاه ارائه شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سایت اینترنتی نمایشگاه، گفت: سایت، محدود به نمایشگاه نبوده و به‌روزرسانی می‌شود و نیازمندی‌های واحدها نیز به طور دائم در آن وارد می‌شود تا بانک اطلاعاتی خوبی در اختیار شرکت‌های سازنده، نخبگان و حتی سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اعتبار برآورد شده برای این نمایشگاه نیز ۵۰۰ میلیون ریال بود که یک‌سوم هزینه نمایشگاه‌های قبلی است و از از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال پیگیری و اختصاص است.

فغفوری خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، نوآور، فناور، دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان و جهاد دانشگاهی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند و در پایان نیز رضایتمندی تمام شرکت‌کنندگان از این نمایشگاه حتی واحدهایی که قرارداد نبستند نیز جلب شد.

وی با بیان اینکه ارتباطات بین واحدهای تولیدی در این نمایشگاه تقویت شد، تصریح کرد: برخی غرفه‌ها توانستند نیاز غرفه‌های دیگر را تامین و رفع کنند.

فغفوری اظهار داشت: به دلیل زمان برگزاری نمایشگاه در فصل پاییز و شرایط نامساعد آب و هوایی، شمار بازدیدکنندگان خارج از استان نسبت به داخل استان، کمتر بود اما با این وجود، چند گروه از استان‌های دیگر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی افزود: رییس مرکز ساخت داخل، تجهیزات و ماشین‌سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

برچسب‌ها صنعت و معدن تولید ملی واردات شرکت دانش بنیان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن تولید ملی واردات شرکت دانش بنیان زنجان صنعت و معدن تولید ملی واردات شرکت دانش بنیان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از غرفه‌های استان‌های مختلف کشور از جمله هرمزگان بازدید کرد و مستقیما در جریان فرصت‌های صادراتی استان قرار گرفت.
زنجیره فولاد، میگو، ماهی و جلبک از محصولات معرفی شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگان در این نمایشگاه است.

بیشتربخوانید: رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان

دیگر خبرها

  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان