Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آمریکایی می‌گویند آنچه که دیروز به اعلام وضعیت امنیتی در مناطق مهم واشنگتن و اعزام جنگنده‌های ارتش آمریکا منجر شد، در واقع یک دسته پرنده بوده است، نه آنطور که ابتدا اعلام شد، یک هواپیمای متخاصم.

قدس آنلاین؛ عصر دیروز(سه‌شنبه) رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در پی یک تهدید امنیتی ساختمان کنگره تخلیه شده و کاخ سفید و دیگر مراکز مهم واشنگتن پایتخت این کشور در وضعیت امنیتی و منع تردد قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همزمان نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ارتش این کشور برای رهگیری هواپیمایی که ظاهرا حریم هوایی واشنگتن را نقض کرده و به هشدارها هم پاسخ نمی‌دهد، به هوا برخاسته‌اند. تنها کمتر از نیم ساعت بعد، وضعیت سفید اعلام و عنوان شد که هواپیمای متجاوز، «متخاصم» نبوده است.

حالا با گذشت چند ساعت، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دلیل بروز این آشوب امنیتی، احتمالا ورود یک دسته بزرگ پرنده به آسمان واشنگتن بوده است. 

در حالی که ابتدا گفته شده بود یک هواپیمای کوچک شخصی عامل این وضعیت بوده، اکنون پایگاه «میامی هرالد» و چند رسانه دیگر آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور نوشته‌اند که به نظر می‌رسد رادار محافظتی واشنگتن یک دسته پرنده را با یک هواپیمای کوچک اشتباه گرفته است.

یک سخنگوی واحد فرماندهی نیروی هوافضای آمریکای شمالی هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأیید کرده که هشدار وضعیت تهدید به اشتباه صادر شده است.

با این وجود، برخی کاربران آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی این توضیح را قانع‌کننده ندانسته‌اند و این حادثه را به «اشیاء ناشناس» فضایی (یوفو) نسبت داده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نقض حریم هوایی واشنگتن امنیت کاخ سفید جنگنده آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه فلسطین الیوم گزارش کرده دانشجویان دانشکده ویژه ناشنوایان دانشگاه جورج واشنگتن با حضور در برابر دوربین، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. آنها که با زبان اشاره صحبت می‌کنند تاکید کردند به موج جهانی حمایت از فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی پیوسته اند.

حمله پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا | ببینید

این دانشجویان همچنین اعلام کردند که به موج همبستگی به راه افتاده در دانشگاه جورج واشنگتن در حمایت از فلسطینی‌ها می‌پیوندند. آنها تاکید کردند که در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند تا بدین وسیله حمایت خود را از فلسطینی‌ها نشان دهند.

کد خبر 850299 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • با ویژگی‌های جت جنگنده نسل هفتم آشنا شوید
  • این جنگنده ایرانی را با اف ۳۵ و اف ۲۲ مقایسه نکنید
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • (ویدئو) لحظه رویارویی فانتوم ایرانی با جنگنده آمریکایی در آسمان
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)