Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در شرایطی که اتحادیه‌های مرتبط با خودروهای سنگین و عمومی از بالا بودن عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها گلایه دارند و رانندگان این خودروها مجبور بودند بدهی‌های میلیونی‌شان را یکجا پرداخت کنند، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اعلام کرد که این عوارض برای خودروهای سنگین و عمومی تقسیط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها از اواخر سال گذشته و در چهار آزادراه به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراه‌ها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی‌ها و ایجاد ترافیک نبود اما در این میان برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی توانند عوارض خود را پرداخت کنند؛ چرا که به آن ها اطلاع رسانی نشده است.

در چنین شرایطی پس از اینکه خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- اعلام کرد که عوارض الکترونیکی آزادراهی خودروهای سنگین و عمومی محاسبه و برای آن ها به صورت پیامکی ارسال شده است و رانندگان این خودروها باید آن را به صورت یکجا پرداخت کنند، برخی از این اتحادیه‌ها نسبت به این مسئله اعتراض کردند و نهایتا محمد رضا زمانیان - مدیر کل نظارت بر بهره برداری آزاد راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره اعلام کرد که این مسئله با مذاکره و پیگیری قابل حل شدن است.

در همین رابطه جلال بهرامی -معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیری‌های صورت گرفته عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستور العمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.

با این اوصاف حالا باید دید شرایط تقسیط این عوارض چگونه است و آیا به گونه ای برای رانندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند بدهی شان را پرداخت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروهای سنگین عوارض الکترونیکی آزادراه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور