Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:50:10 GMT

چاراویماق ظرفیت‌های بکری در زمینه گردشگر دارد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۳۸۷۲

چاراویماق ظرفیت‌های بکری در زمینه گردشگر دارد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل، مرتضی آبدار افزود: آذربایجان شرقی در گستره جغرافیایی خود میراث طبیعی فراوانی را جای داده که چشمه های آبگرم متعددی از جمله آنهاست و این ظرفیت در بیشتر شهرستان ها وجود دارد و وجود طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع در اطراف چشمه های آب گرم و معدنی که خواص درمانی بسیاری دارند، جذابیت های این ظرفیت بکر استان را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دامنه های سهند واقع در آذربایجان شرقی مملو از رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های آب معدنی و آب گرم و دره‌های سرسبز و فرح‌بخش است و شهرستان چاراویماق نیز به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود در دامنه کوه های سهند از وجود این میراث های طبیعی بهره برده و این شهرستان با داشتن این جاذبه های طبیعی شرایط مناسبی جهت بهره برداری و توسعه زیر ساخت های گردشگری برای افزایش جذب گردشگر دارد.

آبدار با بیان اینکه کمیت و کیفیت زیر ساخت ها در افزایش فعالیت های گردشگری به ویژه در جذب گردشگر به این نقاط بسیار موثر است، ادامه داد: در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های این شهرستان، طی سال جاری شاهد اجرای پروژه احداث مجتمع تندرستی  آب درمانی با امکان اقامت و هتلینگ هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این  پروژه ۲.۵ میلیارد تومان است، اضافه کرد: با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت مجتمع  یاد شده، گردشگران می توانند از امکانات درمانی و رفاهی این مجتمع بهره مند شوند و همچنین این مجتمع دارای ۶ اتاق با ۲۵ تخت خواهد بود که شرایط اقامتی را نیز برای گردشگران فراهم می کند.

چشمه آب معدنی روستای ایستی سو، چشمه آبگرم منشگه و چشمه های آبگرم حمام از جمله چشمه های خروشان با خواص درمانی در شهرستان چاراویماق هستند که همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده اند، همچنین غار طبیعی و صخره ای دلیک بولاغ، صخره های باستانی اوچ قیزلار، قلعه نادری، تپه باستانی شهردل (شره دل) از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه بشمار می روند.

برچسب‌ها گردشگری تبریز آذربایجان شرقی چاراویماق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تبریز آذربایجان شرقی چاراویماق گردشگری تبریز آذربایجان شرقی چاراویماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات

‍ به دلیل شدت بارندگی و کدورت چشمه شهرستان جوانرود، آب این شهرستان با افت فشار یا قطعی مواجه می‌شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، طی اطلاعیه از احتمال افت فشار و کمبود آب در شهرستان جوانرود خبرداد که به دلیل کدورت چشمه منبع آب به دنبال شدت بارش‌ها رخ داده است.

در این اطلاعیه آمده است که به علت طغیان چشمه کاوات و بالا رفتن کدورت آب چشمه مذکور که یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر جوانرود و روستاهای مسیر روانسر است، این چشمه تا اطلاع ثانوی از مدار بهره برداری خارج شده و تأمین آب شهر جوانرود و روستاهای مسیر روانسر از سایر منابع شامل: چاه‌های مناطق بله زین، سردم و همچنین به مدار آوردن چاه شماره یک تم تم صورت می پذیرد.

لذا با توجه به محدود بودن ظرفیت تأمین منابع مذکور احتمال افت فشار و کمبود آب وجود دارد و از مشترکان درخواست داریم در مصرف آب صرفه جویی کرده و از مصارف غیر ضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجتمع رفاهی درمانی یاسوج کلنگ زنی شد
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان