Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی گفت: آمریکا به دنبال اطلاعاتی است که چگونگی صادرات نفت ایران و واردات برخی قطعات را آشکار می کند تا بتواند این مسیرها را مسدود کرده و اقتصاد ایران را به طور کامل فلج کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با راه آرمان گفت: نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسانه‌ها وقت زیادی را صرف رسیدگی به تصویب طرحی کردند که آثار جبران ناپذیر آن بر کشور نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کرده‌اند حال به دنبال دستیابی به اطلاعاتی هستند که راه‌های میانبر زدن تحریم ها توسط ایران را آشکار می‌کند.

این کارشناس اقتصادی مطرح کرد: آمریکا به دنبال اطلاعاتی است که چگونگی صادرات نفت ایران و واردات برخی قطعات را آشکار می کند تا بتواند این مسیرها را مسدود کرده و اقتصاد ایران را به طور کامل فلج کند.

رزاقی اظهار داشت: یکی از دلایل دنبال کردن تصویب این دو لایحه نفوذ افرادی است که منافع ملی و اقتصاد کشور را در نظر نمی گیرند و دشمن شناسی ضعیفی دارند.

وی یادآور شد: آمریکا زورگویانه خلاف قوانین بین الملل، شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می کند متاسفانه مسئولان ما به جای اینکه دفاعی و اقتصادی عمل کنند، کشور را در شرایطی که خواست دشمن است، قرار می دهند.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: در این لوایح از ایران خواسته می شود که اطلاعات مبادلات تجاری خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و مسئولان ما کورکورانه با تصویب این لوایح به دنبال تخریب و وابستگی کشور هستند.

نفوذ گسترده فقر و بیکاری به دنبال عدم توجه به استقلال اقتصادی کشور

رزاقی بیان داشت: فقر و بیکاری که در کشور ریشه دوانده است ناشی از عدم توجه به استقلال اقتصادی کشور است، الگوی توسعه اقتصادی ایران کاملا بر خلاف الگوی سرمایه داری، سوسیالیستی است که در کشور پیاده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در اقتصاد سرمایه گذاری کشور افرادی وجود دارند که به اندازه یک میلیون نفر سرمایه دارند که در بخش هایی غیر از تولید سرمایه گذاری شده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: وام های کلانی که به عده ای خاص داده شد تا مشاغل احتکاری راه اندازی کنند، کشور را به عقب کشانده است در صورتی که بر اساس قانون اساسی ما می بایست تاکنون به کشوری کاملا صنعتی و بدون بیکار تبدیل شده باشیم از این رو همان تکنولوژی هایی که در صنایع دفاعی به کار گرفته شده می تواند به کمک اقتصاد بیاید.

رزاقی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس به گونه ای رفتار می کنند که ایران باید فقط نفت بفروشد و از سوی دیگر همه نیازهای خود را از خارج کشور برطرف کند و هر زمان که آن ها اراده کنند برای تنبیه و صدمه زدن به ما جلوی مبادلات تجاری ما را بگیرند.

وی افزود: با تصویب لوایح FATF  و CFT در واقع خودمان افراد انقلابی و پای کار کشور را تحریم می کنیم بنابراین این لوایح ظالمانه بوده و نباید آن ها را تصویب کرد.

این کارشناس اقتصادی ابراز داشت: وقایع کشور در تاریخ ثبت می شود از این رو نباید همچون دوره قاجار عمل کرده و منافع ملی را به خطر بیندازیم.

به خطر انداختن اقتصاد کشور با تصویب لوایح FATF و CFT

رزاقی یادآور شد: مسئولانی که در داخل اصرار بر تصویب این لوایح دارند با در اختیار داشتن رسانه ها و حمایت از خارج سعی در به خطر انداختن استقلال اقتصادی کشور دارند، این ایده از نظر افرادی که به استقلال کشور می اندیشند قانع کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه تصویب این لوایح از دیدگاه اقتصادی هیچ رونقی را در کشور ایجاد نمی کند، گفت: متاسفانه مسئولان بلند پایه دولت و نمایندگان مجلس برای اینکه اثبات کنند تصمیم اشتباهی اتخاذ نکرده اند، شرایطی را فراهم کرده اند که بیکاری افزایش یابد و تولید تعطیل شود.

این کارشناس اقتصادی تشریح کرد: دولت تنها به توسعه زیرساخت های اقتصاد می پردازد، زمانی که تولید در کشور تعطیل باشد این امکانات برای واردات مورد استفاده قرار می گیرد البته این اقدام عمدی است تا به جامعه القا شود که ما نمی توانیم.

رزاقی بیان داشت: در 30 سال گذشته بدترین نوع سرمایه داری در ایران پیاده شده است و سال به سال وضعیت بیکاری و فقر در جامعه بدتر می شود، در 2 سال گذشته دو بار به میزان 40 درصد گرانی بر جامعه تحمیل شده اما چند درصد مزد کارگران و کارمندان بالا رفته است؟

وی گفت: در ایران 2.5 میلیون خانه خالی وجود دارد اما دولت حاضر نیست مالیات دریافت کند تا علاوه بر درآمد زایی برای خود، احتکار و دلال بازی کاهش پیدا کند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان به جای پذیرش اشتباهات خود با اتخاذ سیاست های مرگبار اقدامات براندازانه انجام می دهند، راه حل مشکلات آسان است اما نمی خواهند ساختار اقتصاد را اصلاح کنند.

رزاقی در پایان یادآور شد: ملت ایران ملتی بسیار نجیب است که با وجود فقر و گرانی به احترام خون شهدا سکوت کرده اند و در اغتشاشات اخیر با طیف آدم خوار اجیر کرده دشمن همراه نشدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد