Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:44:04 GMT

تولید ۵۵ تن گوشت خاویار پرورشی در گلستان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۸۳۰۶

تولید ۵۵ تن گوشت خاویار پرورشی در گلستان

سید جواد قدس علوی امروز چهارشنبه در دومین نشست هم‌اندیشی بررسی پتانسیل‌های استان گلستان در صنعت ماهیان خاویاری در گرگان اظهار داشت : پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد و مجتمع در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و علی‌آباد در حال انجام است.

وی افزود: ۲۴ متقاضی سرمایه‌گذاری در پرورش ماهیان خاویاری در استان در حال پیگیری مراحل کار خود هستند که با اضافه شدن این ۲۴ مزرعه، میزان تولید گوشت خاویاری در استان به ۳۲۹ تُن و میزان تولید خاویار به ۹/۸ تُن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سال گذشته ساخت مجتمع خاویار استان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و با ظرفیت ۴ هزار تُن گوشت خاویار و ۳۰۰ تُن خاویار در سواحل گمیشان آغاز شد.

 قدس‌علوی افزود: بر اساس دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، چهار پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان پروژه ملی با تولید سالانه ۴ هزار تُن، ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در مزارع کشاورزی، پرورش میگو در مزارع شمال گمیشان و پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار اداره کل شیلات گلستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: فعالیت در حوزه آبزی‌پروری استان گلستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی، میگو، زالو، ماهیان تزیینی و جلبک در حال انجام است.
 

برچسب‌ها اشتغال زایی گلستان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی گلستان سازمان شیلات ایران اشتغال زایی گلستان سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس