Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی‌توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، تولید فلزات استراتژیک مس و آلومینیوم دارای اهمیت ویژه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلات مس سونگون در عدم خام فروشی و توسعه در سفر‌های قبلی حل شد و مردم استان قدردانی خود را اعلام کردند، اما در مورد آلومینا که مشکلاتش عمدتاً تأمین مالی و تکنولوژی بود، شرکت‌های مختلف قراردادشان عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امروز طبق قرارداد ایمیدرو با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ایمیدرو تأمین مالی کرده و قرارگاه هم توانمندی بی نظیری دارد که مصمم هستند این پروژه را اجرایی کنند افزود: ۴۵۰ هزارتن تولید آلومینیوم کشور است که آلومینیوم جنوب هم ۳۰۰ هزارتن تا پایان سال به این مقدار اضافه می‌شود، ولی نیاز ما بیش از این است.

وزیر صنعت، مهم‌ترین مشکل در صنعت آلومینیوم را نبود منابع آلومینا دانست و گفت: اکنون استخراج آلومینا فقط در جاجرم اجرایی می‌شود، لذا مأموریت دادم در همه جای کشور که امکان استخراج آلومینا وجود دارد، اکتشاف صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این مدت به ذخایر قابل توجهی از بوکسید به عنوان ماده اولیه آلومینا برنخوردیم، ولی بزرگترین ذخایر نفلین سینیت در سراب قرار دارد که سرمایه گذاری در این حوزه در اولویت قرار دارد.

رحمانی خودکفایی در آلومینیوم را به دلیل استراتژیک بودن این فلز بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ایران که یک قدرت نوظهور صنعتی شده است و نمی‌توانیم آلومینیوم را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برای نفلین سینیت سراب، بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت هزینه شده است، اضافه کرد: آب، برق و گاز و راه آهن زیرساخت‌های مهمی بوده که اکنون برای بهره برداری و استخراج آماده است.

وزیر صنعت خاطر نشان کرد: در ورزقان که ذوب مس راه اندازی شده، شهرک تخصصی مس هم در حاشیه آن راه اندازی می‌شود و در سراب هم در حاشیه نفلین سینیت شهرک تخصصی راه اندازی می‌شود و با چرخه صنعتی مس و آلومینا صنعت شمالغرب را متحول می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر صمت خودکفایی بنزین صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟