Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل سروش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی به خصوص پیرانشهر و سردشت از کمبود پزشکان مختصص رنج می‌برد و نبود پزشکان مختصص و فوق تخصص ریه در سردشت باید از طرف مسوولان استانی و وزارت بهداشت و درمان برطرف شود.

وی ادامه داد: کمیسیون آماده همکاری برای رفع این مشکلات است و امیدواریم این مشکلات با کمک نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی توسط دولت در شهرهای مرزی کشور ایجاد شده، ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش می‌کند با تامین اعتبار و ردیف مالی مشخص در بودجه سال آینده، طرح‌های بهداشتی و درمانی را به موقع آماده‌سازی کند.

«سروش» با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان های مرزی کشور است، اضافه کرد: بحث توریسم درمانی در این منطقه به فراهم شدن امکانات بهداشتی و پزشکان مختصص نیاز دارد که با تامین اعتبار از طرف مجلس زمینه این امکان فراهم خواهد شد. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون استان‌های مرزی کشور از جمله آذربایجان‌غربی از ظرفیت بسیار بالایی در توسعه صنعت گردشگری سلامت برخوردار بوده و بر این مبنا برنامه‌ریزی و اقدامات اثرگذار بیشتر لحاظ شده‌است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در سفر به جنوب آذربایجان‌غربی از مراکز بیمارستانی در شهرهای مهاباد، پیرانشهر، سردشت و کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت بازدید کردند.

هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده‌شد.

برچسب‌ها کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهاباد سردشت بهداشت و درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهاباد سردشت بهداشت و درمان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مهاباد سردشت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان